Autobusové spoje v Tanvaldě končící či startující odjížděly a stále odjíždějí ze starého autobusového nádraží. Nový dopravní terminál tak využívají k zastávkám jen spoje, které kolem projíždí. Na terminál nedojedou ani spoje ze směru od Velkých Hamrů. „Jezdím každý den. A i když je tu terminál, stejně autobus končí na starém nádraží," popsal třicetiletý Jaroslav.Lidem se nelíbilo, že na dopravní terminál v Tanvaldu nezajíždějí všechny spoje. „Ty stížnosti se nám začaly hromadit," přiznává starosta Tanvaldu Petr Polák.

Stížnosti probírali zdejší zastupitelé každou chvíli. Vedení radnice intenzivně jednalo jak s krajskou společností KORID LK, tak dopravci, jmenovitě se společností BusLine. A minulý týden padlo definitivní rozhodnutí.

„Se změnami jízdních řádů od 9. prosince budou na terminál zajíždět všechny spoje," vysvětlil starosta Polák. Město však ze svého rozpočtu vydá ročně kolem dvou set dvaceti tisíc korun. Za vícenáklady dopravce.

„Na rozdíl od opozičních zastupitelů, kteří chtěli, aby město peníze ušetřilo a vícenáklady nesli cestující, se většina zastupitelů shodla na tom, že město bude tuto dopravu dotovat," popsal Polák.

„Věříme, že s novými jízdními řády bude cestující veřejnost zejména z Tanvaldu spokojena. O nových jízdních řádech budeme v nejbližších dnech informovat," doplnil starosta Tanvaldu.

Nový dopravní terminál stál zhruba 74 milionů korun. „Šlo o největší projekt města od revoluce. Stavba byla dotovaná bezmála osmačtyřiceti miliony korun z Regionálního operačního programu Severovýchod. Z městské kasy šlo do realizace cca devatenáct milionů," uvedl Polák.