„Letošní návštěvnost se vyšplhala na sedm tisíc lidí, což je vyšší číslo než loni. Na výstavě Křehká krása se prezentovalo padesát firem. Novinkou byl letos stánek Crystalexu," vyjmenoval některá pozitiva letošní přehlídky skla a bižuterie Pavel Kopáček ze Svazu výrobců skla a bižuterie.

Velkou výhodou, jak také zdůraznil, byla spolupráce s jabloneckým Muzeem skla a bižuterie, kde se v té době konalo Mezinárodní trienále Jablonec 2014. Na čtyřech dalších výstavách se tak návštěvníkům představilo sedmdesát dalších výrobců skla, bižuterie a šperku, dvacet originálních sklářských výtvarníků ze 14 krajů České republiky a šestnácti odborných sklářských a uměleckých škol ze tří zemí.

Jen za třicet korun

„Na všechny výstavy stála jen třicet korun. Děti mohly jít zdarma. A to návštěvníci velmi uvítali. Můžeme, jako pořadatelé, říci, že v historii Jablonce to byla jedna z největších přehlídek, která nabídla nejen bižuterii, ale i sklo," dodal jeden z organizátorů Pavel Kopáček. Pořadatelé to, co si předsevzali, určitě také splnili. Chtěli, aby si návštěvníci užili všechny výstavy, které měli možnost navštívit.

Díky úspěšné mediální kampani, kterou pořadatelé připravovali půl roku, se tato přehlídka dostala do nabídky médií, včetně televize. Prezentovala se třeba na TV Nova v zajímavé soutěži pro diváky. Náklady na výstavu představovaly přibližně tři čtvrtě milionu. „Ta částka je velmi nízká. Ale musíme vycházet z peněz, které máme k dispozici," uvedl Pavel Kopáček.

Na Křehkou krásu si našla cestu i řada zajímavých a pro pořadatele důležitých osobností.

Až z ministerstva

Přijela se podívat třeba delegace z ministerstva průmyslu a obchodu. „S nimi jsme projednávali další možnosti využití módní přehlídky a jiné prezentace," informoval Kopáček. Výstavu navštívil také ředitel Infocentra agentura Czech Tourism z Prahy. Přijela i ředitelka Sdružení průvodců České republiky. Výstava Křehká krása a další akce, které probíhaly zároveň s ní směřovaly hlavně k tomu, aby se do našeho města opět začali hrnout turisté. „Jednoduše je chceme přitáhnout do Jablonce. Proto pro nás bylo důležité, aby si vedle běžných návštěvníků přijeli výstavu prohlédnout hlavně subjekty, které se zabývají cestovním ruchem," vysvětlil předseda představenstva výrobců skla a bižuterie Pavel Kopáček.

Ať přijdou za ní

Regionální výstava Křehká krása právě proto nebude putovat po republice a nevyjede ani do zahraničí. Jedním z cílů pořadatelů je totiž nabídnout zajímavou podívanou pouze v Jablonci. A když už pak turisté na výstavu přijedou, určitě navštíví i řadu dalších zajímavostí a akcí, které se na Jablonecku v letních měsících konají. A sklo a bižuterie určitě přiláká.