Nový software nahradí už zavedenou službu Lepší místo. Ta je do konce letošního roku součástí souboru aplikací zvaného Jablonec v mobilu. Od nového roku mělo město platit za Lepší místo několikanásobně vyšší částku. Důvod? Došlo ke změně provozovatele softwaru. A to se úředníkům nelíbilo. „Rozhodli jsme se poskytovat stejnou službu vlastními silami,“ sdělil vedoucí oddělení interního auditu a stížností jabloneckého magistrátu Martin Oklamčák.

Nová aplikace je vlastně úplně stejná jako předchozí, pro uživatele se toho moc nezmění. Stačí si zdarma stáhnout aplikaci Jablonec v mobilu, která je dostupná pro iOS i Android, vyfotit konkrétní situaci, přiřadit jí GPS souřadnice, vyplnit jméno, příjmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu a odeslat. Pokud se poloha nepřiřadí automaticky, lze ji zadat z mapy.

„Každý požadavek doputuje na magistrát, kde jej dostane k vyřízení konkrétní člověk a bude prostřednictvím aplikace odesílatele tipu informovat. Stav svého požadavku tak mohou lidé sledovat v podstatě on-line,“ popsala mluvčí magistrátu Markéta Hozová. Kontaktní údaje se zadávají pro případnou doplňující komunikaci. „Službu lze využít i z webu, kde na mapě určíte místo a můžete přidat obrázek či jinou přílohu. Stačí kliknout na banner Lepší Jablonec na úvodní straně webu www.mestojablonec.cz,“ doplnil webmaster magistrátu Petr Vitvar. 

„Věříme, že se Lepší Jablonec stane pomocníkem pro občany i pro radnici, aby se Jablonec skutečně stal ještě lepším místem pro život, než je teď. Vždycky je totiž co zlepšovat,“ doplnil primátor města Milan Kroupa. Aplikace Lepší místo je v Jablonci k dispozici od roku 2015, od té doby přes ni magistrát nasbíral a řešil stovky záležitostí. Start aplikace překvapil. Jen od května do konce listopadu 2015 obdržel magistrát 137 podnětů.

„Vyřízení jednotlivých tipů se liší dle jejich časové i finanční náročnosti. Rychleji je vyřízen podnět typu nepořádek kolem popelnic, černá skládka, nefunkční pouliční osvětlení. V těchto případech to bývá v řádu jednoho či dvou dní. Naopak větší časová náročnost je u podnětů, kde je nutné dodržet zákonem stanovené lhůty, například likvidace autovraků, což je 60 dní, nebo kde je nutné vypracovat projekty, oslovit více dodavatelů, třeba rozsáhlejší opravy vozovek a chodníků, opravy herních prvků a městského mobiliáře,“ popsal postup Martin Oklamčák.

Některé podněty se řeší ve spolupráci s městskou či státní policií, technickými službami nebo dalšími organizacemi. Podněty, které nepatří do působnosti města, se projednávají s vlastníkem, týká se to zejména krajských silnic, vodovodů nebo dalších inženýrských sítí. „Mezi neřešitelné podněty se řadí ty, které jsou v soukromém majetku nebo byly po prověření vyhodnoceny jako neopodstatněné,“ dodal Oklamčák.