„Jablonec má ambice být městem otevřeným moderním technologiím," tvrdí primátor Petr Beitl. Město nabízí místním lidem i turistům aplikací hned několik, a to jak mobilních, tak webových.

„Už letos v létě jsme zaznamenali více než tři sta žádostí podaných jen prostřednictvím služby e-UtilityReport," pochlubil se primátor, sám velký obdivovatel těchto moderních výdobytků.

Cílem bezplatné služby, jež provozuje společnost Hrdlička s. r.o., je zjednodušit agendu spojenou s procesem „vyjádření k existenci sítí", který stavebník potřebuje k žádosti o vydání povolení stavby (územní souhlas, územní rozhodnutí, ohlášení, stavební povolení apod.). Vyplněním jednoho formuláře a jedním kliknutím systém zašle žádost jednotlivým správcům sítí, kteří jsou do služby aktivně zapojeni. „Žadateli tak odpadá únavné obíhání jednotlivých institucí a zároveň systém zaručí, že na žádné vyjádření nezapomene a jeho žádost bude kompletní," popsala Markéta Hozová, mluvčí jabloneckého magistrátu.

„Využíváme aplikace, abychom mohli s lidmi ještě lépe komunikovat a zjednodušili tak vztah mezi úředníky a občany města. Služba e-UtilityReport je pevnou součástí nabídky jablonecké radnice, respektive stavebního úřadu a těší mě, že ji lidé využívají," doplnil Petr Beitl.

Zájem stoupá

Zájem o aplikaci v Jablonci stále stoupá. „V listopadu 2011, kdy byla aplikace na městském webu spuštěna, bylo jejím prostřednictvím podáno pět žádostí, letos v červenci jsme zaznamenali rekordní počet tři sta devět žádostí," rekapituluje Alena Nožičková, vedoucí jabloneckého stavebního úřadu.

K podání elektronické žádosti postačí připojení na internet a běžný webový prohlížeč. Ovládání aplikace je jednoduché, intuitivní a doplněno nápovědou pro jednotlivé kroky.

Mobilní aplikace

Nejen pro Jablonečany pak fungují i další aplikace. Například mobilní aplikace Lepší místo slouží například i k rychlému poslání fotografií nedostatků ve městě. „Během prvních pěti pěti měsíců zadali občané Jablonce celkem devadesát jedna podnětů, a to zejména k úklidu města, opravám laviček, technickému stavu vozovek a chodníků, autovrakům," přiblížila Markéta Hozová.

Slouží i aplikace Jablonec v mobilu. „Díky ní mohou mít lidé vše důležité stále při ruce. Nezmeškají žádnou akci a kontakty budou mít vždy přímo v telefonu. A pokud si třeba nebudou vědět rady, pomohou jim podrobné návody životních situací," vysvětlil Petr Beitl.

Tyto a další aplikace najdou zájemci na webových stránkách mestojablonec.cz.