Projekt musel projít důkladným přepracováním. „Z původního trojúhelníkového půdorysu se stala nudle, souběžná s budovou Českých drah a samotnou dráhou. Ubylo nástupních míst ze sedmi na pět,“ přiblížil Pavel Tauš, architekt terminálu.

Byť se vizuálně zdá, že terminál zabere menší plochu a tím se zlevní, opak je pravdou. „Museli jsme například vyprojektovat dvouproudovou silnici k otočce autobusů. V původním projektu jsme počítali s tím, že autobusy budou objíždět trojúhelník a otočka bude sloužit jen pro odstavované autobusy,“ popsal Tauš.

Terminál nově zabere plochu v délce sta metrů a dvaadvaceti na šířku, zastřešena mají být oproti původnímu návrhu jen nástupní stanoviště. Celý terminál bude směrem k panelovým domům odizolován protihlukovými stěnami.

„Bohužel, všemi těmito novými skutečnostmi se celý projekt výrazně prodraží, hlavně protažením celého terminálu do míst, kde se bude muset lámat skála. Předběžně počítáme s prodražením o deset až dvacet milionů korun,“ doplnil Tauš.

Pokud s upraveným projektem kancelář Atelier4 uspěje, čeká na cestující zlepšení komfortu. „Jednoznačně je tato varianta komfortnější. Do budoucna se nabízí využití hlavní přístupové cesty na terminál i k dráze. Postupem času zřejmě projde demolicí i skladiště sousedící jak s terminálem, tak s budovou nádraží ČD,“ vysvětlil Tauš.

Protože nový návrh projektu nepočítá ani s původně plánovanou budovou s místem pro odpočinek řidičů, počítají architekti s využitím prostor právě v budově ČD. „Ale to budou další úpravy. V další etapě by se navíc směrem k obytným domům vystavělo hřiště a odpočinková zóna oddělená od terminálu,“ popsal Tauš.

Informace o změnách v projektu přednesl architekt na únorovém zasedání zastupitelstva města Železný Brod, kam přišli i zástupci občanů a Stavebního a bytového družstva Bižuterie.

Ve středu 18. března se koná další zasedání. „Budeme obyvatele informovat o zapracovaných změnách,“ předeslal Václav Horáček, starosta města.