Měly jít do důchodu, místo toho budou dál vozit lidi a brázdit silnice. Řeč je o autobusech ČSAD Semily, kterých se chtěla firma zbavit. Přišly však nové zakázky a místo zeštíhlení vozového parku musela dopravní společnost nakoupit nové. Těch s logem semilské ČSAD už jezdí 230.
„O rušení starších busů nemohla být dosud ani řeč,“ říká generální ředitel ČSAD Semily Tomáš Roubiček v reakci na dotaz, kolik starých vysloužilých autobusů již společnost prodala. „Jedná se o Karosy, které ale plní všechny požadované standardy, samozřejmostí jsou platné prohlídky na stanicích STK. Jejich podíl z celkového počtu vozů ale výrazně a neustále klesá a z 230 autobusů se jedná o 8 procent,“ upřesnil Roubiček.
Postarší Karosy nemůže firma prodat hned z několika důvodů. ČSAD Semily vyhrála několik veřejně vypsaných soutěží a nemůže si dovolit stáhnout vozidla z provozu. K nejvýznamnější výhře patří získání osmileté licence v Ústeckém kraji. Bude provozovat linky v oblasti Šluknovska a Litoměřicka a její autobusy zde najedou více než tři miliony kilometrů ročně.
Aby vozový park firmě příliš nestárnul, vložila do nákupu nových autobusů 160 milionů korun. „Koupili jsme 40 nových autobusů, převážně značky Iveco – Crossway, SOR, Neoplan, Mercedes a Man. Některé jsou vybaveny i klimatizací. Se všemi typy se mohou setkat i cestující v Libereckém kraji,“ dodává Tomáš Roubiček. Do konce roku společnost nakoupí ještě dalších deset autobusů, mezi nimiž nebudou chybět ani dva moderní vozy na plynový pohon.
„Zakoupíme také jeden nízkopodlažní bus. Tuto novinku uvedli na český trh teď v říjnu,“ pochlubil se Tomáš Roubiček. Autobus momentálně prochází testováním v ulicích Turnova, takže svou premiéru před lidmi si již odbyl. Jak potvrzuje ředitel ČSAD Semily, zkušenosti z jeho provozu jsou velice dobré.