Co plánujete za novinky tento rok?

Je v provozu moderní odbavovací systém pro lyžaře AXESS500 ve středisku Severák kompatibilní se systémem na Špičáku. Rozšířili jsme systém zasněžování a vlastní půjčovny lyžařské výstroje a výzbroje na Bedřichově a Severáku. Máme nové zázemí pro lyžařskou školu Tanvaldský Špičák I i II. Koupili jsme strategické pozemky v jednotlivých areálech.

Připravujete taky něco pro snowboarďáky?

V každém středisku již několik let provozujeme snowboardové areály, které jsou vybaveny řadou překážek a skoků, jako areál se podílíme na jejich údržbě a úpravě.

Jaký je váš strojový park ?

V současné době provozujeme 28 lyžařských vleků a 1 lanovou dráhu. Úpravu sjezdových tratí zajišťují minimálně 2 rolby - pásová vozidla. K dispozici jsou sněžné skútry.

Jsou vaši zaměstnanci nějak proškoleni v otázkách první pomoci, pomáhají třeba jako dobrovolníci i horské službě?

Všichni zaměstnanci jsou proškoleni i na poskytnutí první pomoci. Řada z nich je aktivní v horské službě.

Kde se dají sehnat informace o střediscích a podmínkách pro lyžování?

Infocentra v regionu, informační telefon 483710999, weby: skijizerky a holidayinfo, i vysílání ČT2 Panorama od 8.00 a na teletextu ČT.

Loňský rok se nevydařil sněhově, jak jste hluboko jste skončili ve ztrátě?

Loni jsme dosáhli 35% plánovaných příjmů.

Zdražování elektřiny pro vás musí být katastrofou? Zdražíte?

Zdražení energie jsme nepromítli do cen jízdného sezony 2007/08, které zůstávají již třetí rok stejné.

Který z vašich areálů je podle vás nejlepší pro lyžaře?

Každý má umístěním a charakterem tratí svoje předurčení. Tanvaldský Špičák je areál vhodný pro náročné lyžaře a poskytuje tratě všech obtížností. Severák je středisko vyloženě určené pro rodinnou rekreaci a perfektní výuku těch nejmenších lyžařů. Bedřichov je někde mezi a zajímavé zde je večerní lyžování. Desná - Parlament je profilem tratí vhodný pro výuku snowboardingu

Jak vypadá váš normální den. Pomáháte taky někdy s přípravou umělého sněhu, nebo jste spíše v kanceláři?

Jednotlivé pracovní dny jsou velmi rozmanité, záleží na ročním období. Jelikož se systémy zasněžování bavím již od roku 1993, nedokážu si představit, že bych se nepodílel právě na zasněžování jednotlivých sjezdových tratí, které probíhá převážně v nočních hodinách. V kanceláři jsem zhruba 70% pracovního času.

Co dělají vlekaři v létě?

Většina zaměstnanců, více než 150 lidí, obsluhy lyžařských vleků, stejně tak instruktoři v lyžařských školách, jsou pouze sezónní zaměstnanci. Deset stálých zaměstnanců v létě provádí údržbu zasněžovacích systémů, pásových vozidel, přepravních technologií a sjezdových tratí - dvakrát je sekají.

Hovořilo se o rozšiřování Špičáku. Jak to vypadá?

Modernizace má několik etap. Máme schválené rozšíření stávajících sjezdovek a vybudování nové na severním svahu. Součástí je podstatné zvýšení kvality a kapacity zasněžovacího systému. Dále se počítá s druhou čtyřsedačkovou lanovkou, která nahradí stávající dvoumístný kotvový vlek. Otázka vybudování propojení severních svahů s městem Tanvald je závislá především na politické vůli. Uvažovat o realizaci tohoto záměru je možné v horizontu osmi až deseti let. Předpokládané investiční náklady by v dnešních cenách dosáhly 120 milionů korun.

Celý on-line rozhovor najdete zde.