Vozíčkáři jsou závislí na bezbariérových autobusech, jejich plošina je pro ně nezbytně důležitá. Proto je pracovníci autobusové dopravy obden kontrolují. Lidé s handicapem se ale občas setkávají s nefungující plošinou.
„Před čtrnácti dny jsem se se synem pohybovala po městě. Na třech bezbariérových autobusech v Jablonci nefungovala plošina,“ řekla Marie Lipská, jejíž syn byl odkázán na invalidní vozík. Marie Lipská také zdůraznila, že se nejednalo o neochotu řidičů, ale spíše o problém technického rázu. „Na základě SMS uveřejněné v Deníku jsme zkontrolovali mimořádně všech sedmnáct autobusů, které plošinu mají. U jednoho z nich jsme opravdu zjistili závadu,“ sdělil vedoucí autobusové dopravy Luboš Wejnar s tím, že techničtí pracovníci plošinu ihned opravili.
Plošiny u autobusů, především u Citybusů, kontrolují pracovníci téměř každý den. „Jedná se o elektrickou plošinu, kterou řidič vysouvá z místa řidiče,“ vysvětlil Luboš Wejnar. Těchto autobusů má Jablonec 9 a procházejí nejčastěji kontrolami, protože jsou nejvíce poruchové. Zároveň tyto autobusy jsou nejlépe dostupné pro vozíčkáře.
Dále Jablonec zakoupil v únoru bezbariérový autobus Sor BM 12, který elektricky překlopí plošinu z podlahy. Ty používají především v Liberci.
„Tam jsme se s technickými závadami nesetkali. Je velice nepříjemné vyhledávat jiný autobus,“ doplnila Lipská.
Dalším druhem plošiny je také mechanická, a to tak, že z prostředního schodu se stane plošina. Právě u tohoto autobusu byla zjištěna závada. Schody nešly sklopit.