Udávat směr módy, alespoň té bižuterní, pro celou Evropu je impulzem nejen pro Muzeum skla a bižuterie v Jablonci, ale také pro místní podnikatele a výrobce bižuterie, společně se semknout a propagovat místní bižuterii.

Pondělní česko-polský seminář nabízí budoucnost v módním průmyslu, etiku a estetiku v módních salonech, okénko do historie módy i módní přehlídku.

„Seminář i celý projekt je důležitý pro naše průmyslníky, školství, podnikatele či výrobce, aby věděli například, jaké barvy se mají ve skle tavit, v jaké barevnosti se budou vyvážet, a jak je třeba navrhnout náhrdelníky pro tuzemsko i zahraničí,“ řekla ředitelka Muzea skla a bižuterie Jaroslava Slabá.

Česko–polský seminář, který nese název Módní trendy 2011/2012 oděv a jeho doplněk, není určen jen pro odborníky, ale také pro laiky. Ve velkém sále Eurocentra se ho v pondělí zdarma může zúčastnit každý, kdo se zajímá o módu, módní trendy či bižuterii. „Na závěr je připravena pro všechny účastníky semináře módní přehlídka, která se již uskutečnila v Jablonci v lednu,“ informovala Jaroslava Slabá.

Seminářem provede také Nina Provaan Smetanová, která jezdí na veletrhy a sleduje modní trendy v různých agenturách a ví, v jaké barevnosti a jaké kombinace jsou aktuální. Dále jaké jsou šperky a doplňky, jaké budou módní látky a oděvy z nich.



To, že pád společnosti Jablonex Group neznamená pád bižuterie, dokazuje i vytvoření značky Made in Jablonec. Svaz výrobců bižuterie ji chce prosadit ještě v průběhu letošního roku.

„Hlavním cílem je dostat do svých řad všechny výrobce, obchodníky a servisní firmy z oboru. Hájit zájmy bižuterního průmyslu jako celku,“ poznamenal jednatel společnosti JBX Promotion Milan Kohout. Česko–polský seminář se řadí k další akci prezentace bižuterie nejen v Čechách, ale i v zahraničí. Muzeum na něj získalo evropské peníze.

„Výstup projektu bude DVD, na kterém představíme Euroregion, bižuterní výrobu, dovede nás až do muzea a zároveň bude fungovat jako pozvánka na Trienále 2011,“ doplnila Jaroslava Slabá s tím, že DVD bude k dostání v informačních centrech.