Odbor dopravy Libereckého kraje však od ČSAD změny obdržel již 7. listopadu, tedy ještě před jednáním, které dva subjekty podle Eurocar uskutečnily.

Autobusy jezdí nastejno

„ČSAD záměrně nasadila autobusy čtvrt hodiny ve špičce před našimi spoji,“ řekl jednatel společnosti Eurocar Lubor Pech s tím, že na jednání v polovině listopadu se subjekty dohodly, že si z hlediska času nebudou konkurovat.


Podle ředitele ČSAD Miloslava Fibigera však žádná tato schůzka o dohodě odjezdových časů neproběhla. „Jízdní řády byly navíc v té době ve schvalovacím řízení na krajském úřadu,“ dodal Fibiger.

Změny provádí na žádost cestujících

Některé autobusy se opravdu podle jízdního řádu kryjí, stěžejní však bude pondělní autobus, který jede o čtvrt hodiny dříve než ten ze společnosti Eurocar.


„Odjezd ve tři čtvrtě na osm jsme změnili na základě výzvy od cestujících. Téměř všechny spoje zůstaly ve stejné časové poloze jako před změnou jízdních řádů“ brání se vedoucí autobusové dopravy Luboš Wejnar s tím, že Eurocar měl možnost nahlédnout do jízdních řádů platných v té době, kdežto ČSAD do jejich nikoliv.

Slevu prý dali nyní záměrně

Dále Lubora Pecha trápí cena jízdného, kterou nasadili záměrně přibližně stejnou jako má ČSAD. „Potom, co ČSAD zjistila přítomnost konkurence, zavedla pouze na lince Jablonec – Praha osmou jízdu zdarma,“ uvedl Pech. Tuto výhodu pro cestující opravdu zavedli 22. listopadu. Tedy po zmíněném jednání.


„To, že jsme nyní učinili slevu, je čistě naše obchodní záležitost,“ konstatoval ředitel společnosti ČSAD Jablonec Miloslav Fibiger s tím, že příprava celé akce byla řešena od začátku října.


Další nesrovnalost je taková, že ČSAD tvrdí, že existuje jakási smlouva o poskytnutí služeb v případě nezajištění spoje od konkurenční společnosti. Eurocar však tvrdí, že žádná taková dohoda není.


Dále Eurocar viní ČSAD z nechávání autobusů na nástupišti. To však Fibiger vyvrací. „Záměrně rozhodně ne. Je faktem, že některé autobusy se zde sejdou, pokud odjíždí autobus Eurocaru ve stejný čas jako naše dopravní společnost,“ uvedl Fibiger.


Nesrovnalosti by si obě společnosti měly vyříkat mezi sebou, ať netrpí ti, co jejich služby potřebují. Cestující.


„Doufám, že to nedopadne tak jako v Liberci, když konkurentovi zakazovali vjezd na autobusové nádraží,“ řekla cestující Kateřina Pilecká.