Tři dny v týdnu od 10 do 16 hodin vyjíždí na placená parkoviště pracovník Technických služeb Jablonce společně s jabloneckým strážníkem. Po šestnácté hodině si špatně parkující řidič může oddechnout, manipulační poplatek ho mine.
„Zda je tato spolupráce výhodná, vyhodnotíme až koncem září,“ řekl ředitel Technických služeb Jablonce Milan Nožička. O nákladech na provoz, kdy pracovníci technických služeb vyjíždějí za hříšníky svým vozem, odmítl podat informaci. Manipulační poplatky ve výši 300 korun totiž mají pokrýt náklady na společné výjezdy.
„Dobře, že řekli pracovní dobu. Až se mi to stane, počkám na její konec. Budu to mít o tři stovky levnější,“ pousmál se nad periodicitou společných výjezdů jeden z jabloneckých řidičů.
Samotní strážníci se pak celých 24 hodin zaměřují na všechny lokality Jablonce. „Přímo na místě závisí na strážníkovi, jakou výši pokuty udělí,“ řekl šéf městské policie Bohumír Doležal.
Částka se však může vyhoupnout až na pět tisíc korun například v případě, že řidič neoprávněně zaparkuje na vyhrazeném místě pro vozíčkáře.

Třicet minut tolerují

Cílem zavedení manipulačního poplatku technickým službám chtělo vedení jablonecké radnice především zvýšit efektivitu využití parkovacích automatů ve městě a získat z parkovacích ploch peníze. Podle tvrzení ředitele Městské policie Jablonec Bohumíra Doležala nechtějí hříšným řidičům nijak uškodit. „Když řidičovi například vyprší zaplacený čas, snažíme se mu tolerovat až třicet minut,“ řekl Doležal.
Toto odkládání udělení pokut však není v souladu s platným zákonem o obecní policii. Strážník je povinen ihned prohřešek řešit.
V průměru technické služby nasadí deset až patnáct botiček denně. „Jsme smluvním partnerem městské policie, nikdo nám neukládá rozsah, od kdy do kdy máme provádět zmíněnou spolupráci,“ doplnil ředitel Milan Nožička.
Přesto drží pracovníci čtyřiadvacetihodinové služby, protože „zout botičku“ nebo odtáhnout automobil musejí technické služby v jakoukoliv denní či noční hodinu.
Původní periodicitu společných výjezdů pracovníků technických služeb se strážníky v sudé a liché týdny zrušili. Nově, tři dny v týdnu, hrozí vedle pokuty, manipulační poplatek pro řidiče, kteří nezaplatili parkování.
O budoucnosti spolupráce rozhodne to, zda je vůbec výhodná, zda má nějakou efektivitu a jestli náklady provozu technických služeb nepřevýší výnosy.