Liberecká radnice se začala znovu zabývat myšlenkou využít letiště pro civilní dopravu. Přínosem by to mohlo být nejen pro průmyslovou zónu v sousedství, ale třeba i turistiku.

„V minulých deseti letech se objevilo několik potenciálních investorů, kteří měli zájem liberecké letiště odkoupit nebo provozovat. Žádný z projektů se ale nepodařilo realizovat," řekl náměstek primátora Tomáš Kysela. Tentokrát chce radnice spojit síly s provozovateli a majiteli dalších regionálních letišť. Uspořádala proto pro ně nedávno workshop.

Letiště v Liberci nemá pevnou přistávací dráhu, jen travnatou, na níž mohou přistát jen malá letadla. Letiště potřebuje i rozšířit zázemí. Podobně je na tom regionální letiště v Ústí nad Labem.

„Setkání ukázalo na nutnost spolupráce letišť. Když se spojíme, tak budeme mít širší možnosti získání finančních prostředků pro rozvoj," uvedl Kysela. Jen vybudování pevné přistávací dráhy v Liberci by podle odhadů přišlo na 200 až 300 milionů korun.

Letiště funguje jako mezinárodní, ale neveřejné. Letadla ze zahraničí se musejí ohlásit 24 hodin předem. Kvůli hluku a neosvětlené ploše mohou přistávat letadla jen ve dne.

Letiště využívají zájmové kluby a základnu tam má i vrtulník záchranné služby. Na letišti je aeroklub, parašutistický klub, hodně ho využívají soukromí piloti ultralehkých letadel.