Během pouhých dvou měsíců poté, co na křižovatce Liberecké a Tovární ulice v Jablonci zprůjezdnili nový kruhový objezd, došlo na nedalekém vjezdu na bývalé parkoviště firmy Ateso už ke třem srážkám tramvaje s autem. Podle provozně technického ředitele Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce Ludvíka Lavičky jde o nejproblematičtější místo celé meziměstské trati. Dopravní podnik, policie i Liberecký kraj nyní řeší, jak jej lépe zabezpečit.

Nebude to jednoduché, protože současné dopravní značení vyhovuje předpisům a nic na něm není špatně. Přesto už tři řidiči tramvaj přehlédli a najeli jí do cesty.

Nenápadné, ale nebezpečné místo

Potíž je v tom, že nenápadný vjezd na parkoviště je nyní hned za výjezdem z nového kruhového objezdu. K zatím poslední kolizi tramvaje s autem tady došlo ve čtvrtek 11. listopadu ráno. Řidič fiatu udělal stejnou chybu jako dva jeho předchůdci – přehlédl tramvaj ve zpětném zrcátku.

Jaké změny by na tomto místě měly nastat, zatím není jasné. „Proběhlo tam už místní šetření a bude se konat ještě další, za účasti více kompetentních osob. Až poté padne nějaký závěr,“ konstatovala mluvčí jablonecké policie Ludmila Knopová.

Rizikový je celý jablonecký úsek

Podle Ludvíka Lavičky je dost rizikový celý souběžný úsek kolejí a silnice v Jablonci nad Nisou.

„Bohužel, je stále více vidět nekázeň automobilistů, která se projevuje především spěchem na křižovatkách. Řidiči také v jistém slova smyslu podceňují souběžný provoz tramvaje,“ poznamenal provozně technický ředitel dopravního podniku s tím, že rizikový je i úsek Tanvaldské ulice ve Vratislavicích nad Nisou.

„Tam, kde se v minulosti podařilo zabezpečit průjezd tramvaje s preferencí, počet kolizí téměř vymizel. Příkladem je křižovatka u lékárny ve Vratislavicích, kde je počet nehod minimální, průměrně jedna ročně, zatímco před zabezpečením průjezdu tramvaje tady nebylo výjimkou jedenáct střetů za rok,“ uzavřel Ludvík Lavička.

Jak jsme již několikrát informovali, celá meziměstská trať by měla v následujících letech projít rozsáhlou rekonstrukcí. Větší zabezpečení by se tak časem mohlo objevit i na dalších rizikových místech souběhu se silnicí I/14.