„Zadávací podmínky soutěže specifikují délku vozidla až 19m s kamerovým systémem a kapacitou minimálně 120 cestujících. Nechybí požadavek na klimatizaci, uzavřenou kabinu řidiče, USB zásuvky nebo LED osvětlení,“ informovala mluvčí DPMLJ Martina Poršová.
Před čtyřmi lety liberecký dopravní podnik v souvislosti s ukončením smlouvy s externím dodavatelem BusLine a nedostatkem řidičů na trhu práce změnil koncept obsluhy autobusových linek na městských linkách. Tehdy byla pořízena ojetá vozidla z německého Schwerinu, Plzně, Zlína, Olomouce a Prahy. Následovalo výběrové řízení na deset kusů kloubových autobusů, dodala je polská firma Solaris a cestující se s nimi potkávají v ulicích města.

„Původní starší vozidla je třeba nahradit novými. Dodavatel bude vybrán na základě současné soutěže. Nové autobusy doplní vozový park v letech 2024 a 2025 po pěti kusech. Zbývajících pět kusů bude případně dodáno na základě obce v letech 2026 a 2027,“ dodala Poršová.
Letos se uskuteční kompletní přestavba haly lehké údržby v areálu garáží ve Vilové ulici. Současně dojde k rozšíření o jedno stání pro možnost zvednutí kloubového autobusu. Původní hala byla určena pouze na vozidla délky 12 metrů. Odhadované náklady přesahují 100 milionů korun.