„Počasí bohužel úplně nepřeje, ale nevadí, snad nám do konce měsíce zasněží. Autobusem bohužel z licenčních důvodů nelze vozit cestující, takže s ním cestující přijdou do kontaktu pouze vizuálně. Ale v ulicích ho s umělou zátěží budete potkávat vcelku často,“ přiblížil jablonecký radní a předseda představenstva Jablonecké dopravní Jaroslav Šída.

Testování v pojetí Jablonecké dopravní je podle společnosti nejjednodušším způsobem získávání poznatků o e-mobilitě, ušetří městu obrovské náklady za zpracovávání nesmyslných studií proveditelnosti, na základě testování ověří na kterých linkách může e-bus fungovat a kde má stát dobíjecí infrastruktura.

Osazené zábrany. FOTO: MsM Jablonec nad Nisou
V centru Jablonce přibyly zábrany kvůli průjezdu automobilů

Zkušební autobus Iveco parkuje v prostorách společnosti Jablotron Facility, kde se i dobíjí. „Na příští sezónu jednáme o zapůjčení e-busu od současného externího dopravce ČSAD Slaný. S ním už by měli jezdit i cestující,“ doplnil Šída.

Do roku 2030 by mělo mít 85 procent všech nových městských autobusů v Evropské unii nulové emise.

Sto procent nových městských autobusů by následně mělo být zcela bez emisí až v roce 2035.

Mohlo by vás zajímat: Hasiči se pochlubili novou technikou, představili seskokovou matraci i polygon

Zdroj: Sedlák Jan