Před kamery vysílající signál po celé Zemi vystoupal na pódium v unikátní haute couture bundě, která vznikla ve spolupráci módního návrháře Jiřího Kalfaře a společnosti Preciosa Components.

Cristovao není jedinou prominentní osobností Eurovize, která se třpytí českým křišťálem. „Broušené kameny Preciosa z českého křišťálu v jemných řetězech měla na sobě i moderátorka Eurovize Nikkie,“ upřesnila vedoucí marketingu společnosti Preciosa Components Eva Švihovská. Opulentní róba vznikla ve spolupráci s holandským módním domem Maison the Faux.

Bunda podle návrháře Jiřího Kalfaře vznikala přes 260 hodin. Je osázena více než sto tisíci křišťálovými kameny tvořícími kaleidoskopický vzor. „Je úžasná, netušil jsem, co se dá se sklem všechno dělat,“ sdělil Ben Cristovao.

Kameny jako symboly jednoty a lásky

Záda bundy zdobí kamínky seskládané do symbolů lásky, míru, veganství a hlavy pantera odkazující na jednotu a svět, v němž se netýrají zvířata. „Křišťálové kameny byly aplikovány formou transferu. Díky množství kamenů a použitých barev šlo o velmi náročnou aplikaci. Vzniklo naprosto unikátní dílo,“ doplnila Švihovská.

„Jsem velkým fanouškem Eurovize, a když bylo oznámeno, že Ben bude reprezentovat, okamžitě jsem jej kontaktoval a začali jsme připravovat oblečení. Je to úžasná příležitost být součástí jednoho z největších televizních pořadů, navíc ve společnosti tak kreativního umělce. Beru to jako šanci doslova zazářit, udělat z obývacích pokojů po celém světě večírek,“ popsal návrhář Kalfař.

Jablonecká společnost s Kalfařem spolupracuje dlouhodobě. „Volba Preciosy nebyla náhodná – náš křišťál se vyrábí udržitelným způsobem, což je pro Jiřího i další designéry důležité,“ zdůraznila Švihovská. Ke spolupráci výrazně přispělo i aplikační centrum společnosti, které vzniklo před několika lety a pochvalují si ho návrháři z celého světa.

Před dvěma lety tu vznikla třeba inspirační kolekce Metamorphosis slavného amerického návrháře Christiana Cowana. „Pracovat v prostředí nového aplikačního centra Preciosy bylo nesmírně inspirující. Mohl jsem sledovat všechny komplikované procesy, které za výrobou křišťálu stojí, nebo vyzkoušet řadu materiálů, s nimiž jsem dosud nepracoval,“ popsal Cowan, kterého Americká komora módních návrhářů a Vogue Fashion Fund prohlásili jedním z deseti nejlepších amerických návrhářů.

Produkty na míru

„V průběhu posledních let se naše týmy zaměřily na přípravu produktů s co největší přidanou hodnotou pro každého z našich zákazníků. Proto v kampani představujeme právě produkty na míru, které šetří čas a pomohou zcela minimalizovat odpad,“ popsal ředitel obchodu a marketingu Preciosy Components Jan Štiller.

Společnost Preciosa Components vyváží křišťálové krystaly do celého světa, 99 procent produkce pak míří na adresy luxusních módních značek. Krystaly ozdobily už mnohé hvězdy showbyznysu. Namátkou zpěvačky Kylie Minogue, Beyoncé či Gwen Stefani. Křišťál z Jablonce zářil i v televizní soutěži StarDance.