Operátoři tísňové linky odbaví během své směny desítky hovorů. Jejich práce nespočívá jen ve správném zadání potřebných dat do systému, a to například i v cizím jazyce. Operátor musí především poznat a uvědomit si, v jaké situaci jsou lidé na druhé straně telefonu. Většinou jsou to lidé ve stresu, vystrašení a bezmocní. Často ani nedokáží říct, kde přesně se nacházejí. Ke správnému zvládnutí situace pomáhají operátorům jednak jejich zkušenosti, ale především také technologie linky 112, která se neustále zlepšuje.

Technologie center propojuje základní složky integrovaného záchranného systému – Hasičský záchranný sbor ČR, Policii ČR a Zdravotnickou záchrannou službu. Jednotné evropské číslo tísňového volání 112 v současnosti slouží téměř půl miliardě občanů členských států EU a je zavedeno i v několika ostatních zemích. Číslo je lehce zapamatovatelné, lidé si rychle zvykli a konkrétně v Libereckém kraji je linka hodně využívána. Za rok 2019 na toto číslo zavolalo celkem 87 811 osob.

O zavedení jednotného evropského čísla tísňového volání 112 ve všech členských státech EU rozhodla již v roce 1991 Rada Evropských společenství. K 1. 1. 2003 pak bylo číslo 112 zprovozněno ve všech telefonních sítích na území ČR (do tohoto data bylo funkční pouze v mobilních sítích).

V tento den se bude konat od 9:00 do 14:00 hodin Den otevřených dveří na Krajském operačním a informačním středisku Hasičského záchranného sboru Libereckého kraje (dále KOPIS). Návštěvníci se budou moci seznámit s moderními prostorami víceúčelové budovy areálu Šumavská, příslušníci KOPIS budou poskytovat informace o lince TCTV 112, připomenou, jakým způsobem správně nahlásit mimořádnou událost, upozorní i na zneužívání linky TCTV 112 a podají statistické údaje o využívání linky.