„Téměř všechny plochy už mají nájemce. Zhruba 95 procent obchodů začne fungovat hne při slavnostním otevření, zbytek pak během následujících šesti týdnů,“ uvedla Michaela Hájková z marketingu centra.

Mezi nájemci jsou značky jako Bushman, Orsay, CCC, Apple Computers nebo Pekařství Bláha. „Převážně jsou to značky, které již Liberečané znají, ale nyní k nim budou mít blíž,“ podotkla Hájková.

Více než polovinu prodejní plochy obsadí supermarket Tesco, a to v úplně nové podobě. Tesco totiž aktuálně představuje novou značku obchodních domů nazvanou My a jako první z řady marketů s novou značkou se otevře právě My Liberec ve Foru.

„Naše nové obchodní domy nabídnou zákazníkům to, co si podle průzkumů skutečně přejí. Širší sortiment místních i mezinárodních značek, světovou úroveň nákupního prostředí a špičkové služby zákazníkům,“ komentoval Marcus Chipchase, managing director obchodních domů Tesco.

První etapa obchodního centra Forum nabídne návštěvníkům 850 parkovacích míst na střeše centra a v přilehlém parkovacím domě, který propojují s obchodním domem dvě rampy.

Součástí obchodního domu jsou také kancelářské prostory a zhruba 1500 metrů čtverečných luxusních bytů.

Hned po skončení lyžařského šampionátu začne demolice bývalého obchodního domu Ještěd, kde dosud sídlí staré Tesco. Na jeho místě pak začne vyrůstat druhá etapa Fora Liberec. „Výstavba se rozdělila do dvou etap právě proto, aby se nepřerušil prodej v obchodním domě Tesco, na který jsou místní lidé zvyklí,“ konstatovala Michaela Hájková.

V praxi to bude tak, že staré Tesco se v příštím týdnu uzavře a hned druhý den otevře ve svém novém sídle. Druhá etapa Fora Liberec má být hotová podzim příštího roku, přičemž její součástí budou kromě obchodů také restaurace, kavárny a v neposlední řadě druhé liberecké multikino. Provozovat by jej měla společnost Palace Cinemas, která měla dosud multiplexy pouze v Praze a Brně.