„Prostory současného nádraží jsou nevyhovující, autobusy nebezpečně couvají, neskladně parkují,“ uvedl Václav Horáček, starosta Železného Brodu.
Již minulý rok uveřejnilo na oficiálních stránkách město anketu s otázkou Domníváte se, že by bylo vhodné, aby všechny autobusy začínaly u vlakového nádraží, a tím se zkrátil přestup mezi vlakem a autobusem? Pro občany je záměr přesunu autobusů k vlakovému nádraží jemně kontroverzní, proto byly výsledky ankety poměrně těsné.

Z 1067 hlasujících bylo pro přesun 57,1 procenta a pro zachování nádraží ve středu města zbytek, tedy 42,9 procenta respondentů. Mimochodem, za celý uplynulý rok byla tato anketa nejnavštěvovanější, když se město ptalo celkem na pět otázek. Celkem těsný výsledek je dán menší informovaností občanů.

Železný Brod/ Záměr přesunutí autobusového nádraží naráží na nepochopení obyvatel. Ti se nemusejí obávat dlouhých cest za autobusy. „Na místě současného autobusového nádraží vznikne průjezdné nástupiště. Všechny autobusy, i když pojedou například do Semil, vyjedou z terminálu, ale nejdříve směrem do města, kde v místech současného nádraží budou další zastávky. Až poté zamíří do Semil,“ vysvětlil Václav Horáček záměr města.

Velkých změn se má dočkat nepříliš využívaný prostor mezi vlakovým nádražím a prvními panelovými domy sídliště Na Vápence, po celém prostoru k prvním domům na ulici Nádražní.

Celý areál terminálu by totiž začínal již od dvou křižovatek, jedné s hlavní silnicí, druhé mezi ulicemi Nádražní a Jiráskovo nábřeží. „Obě jsme řešili jako malé kruhové křižovatky navržené tak, aby jimi autobusy a nákladní vozy od železničního nádraží v klidu projížděly,“ uvedl Tauš. Podle jeho slov nebylo v podstatě možné počítat s jednou velkou kruhovou křižovatkou kvůli výškovému rozdílu mezi oběma navazujícími kříženími ulic.

Terminál ve tvaru podlouhlého ostrova by měl být uzavřen komunikací pro průjezd autobusů. Směrem k železnici by měly autobusy přijet, a na straně velkého zastřešeného ostrova vyložit pasažéry. Poté mají pokračovat kolem ostrova na druhou stranu, kde bude připraveno zřejmě sedm stání pro nástup nebo do prostor za a vedle vlakového nádraží.

V případě výluk železniční dopravy budou stání připravena pro náhradní autobusovou dopravu.

Zřejmě největší změnou projde parkoviště před vjezdem do sídliště. „Zde by měl vzniknout parkovací dům s tím, že suterén by sloužil cestujícím a jejich doprovodu a další dvě patra, která mají podle návrhu vjezd z ulice Na Vápence, naopak obyvatelům sídliště. Razantně by tak přibylo parkovacích míst,“ uvedl Tauš.

Podle jeho slov je reálné, že realizace spolkne finanční prostředky avizované městem.