Ukázala, že oproti loňsku se snížila délka havarijních úseků o 28 km a o 56 km se zvýšil počet úseků na výborný stav. „Výrazně se podařilo zlepšit kvalitu silnic III. tříd, klesl počet havarijních úseků a naopak se zvýšil počet výborných. Za poslední roky se rovněž postupně mění k lepšímu i stav povrchů hlavních tahů silnic," řekl krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník.

I tak je podle analýzy v Libereckém kraji přes 50 procent silnic, které vyžadují bezprostřední provedení údržby a opravy. V havarijním stavu je 734 km silnic a ve stavu nevyhovujícím je dalších 338 km.

V letošním roce kraj plánuje celoplošné opravy vozovek na silnicích II. a III. třídy v rozsahu 93 km. „V současné době je připraveno 57 akcí za 405 milionů korun. Z toho u 34 akcí je již předáno staveniště a čtyři akce jsou již kompletně dokončeny," dodává radní Mastník.

Při plánovaných rekonstrukcích se navíc na kraji zabývají kompletní opravou silnice, včetně podloží a všech konstrukčních vrstev. „Kompletní rekonstrukce nebo velkoplošné opravy stojí logicky více peněz, než nekonečné každoroční záplatování rozbitých silnic. Jde ale především o kvalitu a životnost," dodává hejtman Libereckého kraje, Martin Půta.