Po loňském úspěšném setkání veteránů v Železném Brodě se i letos tým nadšenců rozhodl uspořádat orientační dvouetapovou rallye. Celému závodu však předcházelo plánování trati, aby posádky mohly poznat krásy krajiny.
V sobotu kolem osmé hodiny ranní začaly přijíždět první stroje. Na start se jich dostavilo celkem čtyřicet pět. Ano, na start dorazilo devatenáct automobilů a dvacet šest motorek. Největší zájem přitahoval Ford T z roku 1919, se kterým dorazil Karel Škoda z Hodkovic. „A jel jsem celou cestu po vlastní ose. Jó, ford je ford,“ říká usměvavý Škoda, který v Huntířově převzal první cenu v divácké soutěži Elegance, vyhlášenou před startem do první etapy z Železného Brodu. Mezi motorkami získal cenu Rudolf Šrámek ml. za nádhernou renovaci legendární čtyřtaktní Jawy 500 OHC.
Na trati čekala na závodníky kontrolní stanoviště, kde plnili úkoly nejen z oblasti motorismu, ale i z hudební vědomosti, poznávání druhů materiálů a logického myšlení. Plnění úkolů ve dvou etapách osmdesáti kilometrového závodu naplnilo soutěžící humorem.Kdo projel správně první etapu, mohl se v klidu občerstvit na obědě. Ten nám připravili v huntířovské sokolovně,“ říká pořadatel Jiří Havrda. Konečné výsledky přinesly vítězství v kategorii moto Luboši Huškovi ze Skuhrova, který sedlal Jawu 350 z roku 1956 a v kategorii automobilů Škodě 1000 MBX s Jiřím Zlámalem z Bakova n. J.
Smolařem dne byl vyhlášen Karel Hrnčiřík z Chrastavy, který měl problémy s benzínovou hadičkou již na startu. Veterán Simca odstartoval a dorazil do cíle i přes velkou bodovou ztrátu.