Letos opravíme jen menší část silnice, vzkázalo Ředitelství silnic a dálnic do Velkých Hamrů. Silnice přes městečko dostala zabrat výstavbou kanalizace, kvůli které se nemohla provést v minulém roce plánovaná oprava povrchu. A letos to už nejde.
Důvod? Oproti roku 2010 ŘSD hospodaří s polovičkou peněz. A proto některé projekty stojí. Mezi nimi i oprava úseku mezinárodní silnice I/14 přes Velké Hamry.
Jízda po této části silnice připomíná jízdu na tankodromu, to musí potvrdit každý, kdo v nedávné době Hamry projížděl. „Je to zaručeně nejhorší úsek v republice na takto významné komunikaci a proto je nemožné tuto silnici v letošním roce nezrekonstruovat,“ informoval Deník místostarosta Velkých Hamrů Zdeněk Vedral.
Jenže ono to možné je. „S negativním hodnocením stavu komunikace se bohužel víceméně ztotožňujeme, situace tam není dobrá,“ ví o problému Martina Vápeníková, mluvčí ŘSD. Podle jejích slov se na stavu silnice ale nejvíce podepsala právě výstavba kanalizace.
Zdeněk Vedral vypočítává problémy, které rozbitá silnice přináší řidičům a obyvatelům. „Ničení tlumičů aut, narušení domů nadměrný hluk, a myslím, že i bezpečnost silničního provozu neustálým kličkováním aut,“ přiblížil.
Silnice I/10 je přitom vytížena převážně v turistické sezóně, kdy tisíce lidí jezdí do hor či do Polska a zpět. „Tím jde i o reprezentaci města, potažmo celé republiky,“ myslí si Vedral.Ale řidiči i obyvatelé si musí na nápravu stavu ještě nějakou dobu počkat.
ŘSD totiž plánuje dokončení rekonstrukce až na příští rok. Vláda avízuje zvýšení prostředků ŘSD na devět miliard korun. A tak se letos opraví jen menší část komunikace. „Je nám líto rozhořčených reakcí občanů, ale s omezenými prostředky, které máme se, nabízelo jen toto – buď nedělat nic nebo alespoň začít,“ doplnila Vápeníková. „Chtěli jsme povrch udělat poté, co jsme udělali vodu. Ale ŘSD nám řeklo, že to necháme až po kanalizaci. Zkusíme se ještě obrátit na Ministerstvo dopravy,“ doplnil starosta Velkých Hamrů Jaroslav Najman.