Regionální výrobky typické a reprezentující danou oblast se zcela vytrácejí z globalizovaného trhu. Proto Okresní hospodářská komora v Jablonci vyhlásila soutěž v rámci veletrhu cestovní ruchu o nejlepší suvenýry a regionální výrobky ČR.


„Záměr uspořádat výstavu a soutěž vznikl jako reakce na stav nabídky v tomto tržním segmentu,“ uvedl předseda představenstva OHK Pavel Vích s tím, že suvenýr je velmi efektivním propagačním prostředkem a vlastně nic nestojí a citelně chybí i prodejní místa regionálních výrobků.


Na 8. ročníku veletrhu cestovního ruchu bude letos vystavovat přes padesát subjektů, které mohou do úterý 18. března dodat výrobky do soutěže. Při této letošní prodejní výstavě bude vyhlášena nová soutěž o nejlepší suvenýr Jablonecka. Cílem soutěže, která bude mít vyhodnocení na podzim tohoto roku, je vytvoření suvenýru, který zajistí propagaci Jablonecka.


„Suvenýr však nemusí zhotovit zdejší výrobce, samotný výrobek však musí být symbolem Jablonce,“ řekl ředitel OHK Oskar Mužíček. „Všechny oslovené kraje reagovaly na naše pozvání, nyní už máme prostory obsazené. Výstava bude probíhat také v sále i foyer Eurocentra,“ uvedla ředitelka jabloneckého Eurocentra Marta Procházková.


Součástí výstavy bude prezentace turistických balíčků, které tvořili podnikatelé společně s KHK Liberec.