Zvláště v dopravních špičkách se nově ucpává ulice Palackého vedoucí od centra města na největší sídliště Mšeno a dále na Liberec či Bedřichov. Cílem stavby rozdělené do tří etap je odstranit havarijní stav semaforů a v budoucnu vytvořit cyklopruhy mezi Horním náměstím a hasičskou zbrojnicí ve Mšeně. „Bude postupně vyměněna stávající světelná signalizace, dojde k úpravě chodníků i zeleně, instalováno bude nové veřejné osvětlení,“ popsal podrobnosti zmíněné opravy vedoucí oddělení investiční výstavby jabloneckého magistrátu Pavel Sluka.

Po celou dobu stavby bude zachována obousměrná průjezdnost vždy v jednom pruhu. V současné době je uzavřen jeden jízdní pruh od křižovatky ulic Palackého a U Přehrady ve směru do Mšena k zastávce Jablonex.

„Kvůli těmhle objížďkám najede linka 101 padesát kilometrů denně navíc. Přitom se v uzavřených pruzích pracuje jen minimálně,“ rozhořčil se Jablonečan Milan Vik.

Celá akce vyjde městskou kasu na více než 17 milionů korun a hotova by měla být hotova do konce října. „Poslední etapa proběhne v říjnu a dotkne se ulice Riegrova, která kromě nových chodníků a veřejného osvětlení získá navíc jeden odbočovací pruh,“ upřesnila mluvčí magistrátu Jana Fričová.Dopravu v Jablonci navíc zkomplikovala další havárie, tentokrát plynu. Od 9. září je částečná uzavírka v ulici Podhorská u křižovatky s ulicí SNP. Potrvá dva týdny.

Pracuje se hlavně na chod- níku a v pravém jízdním pruhu ve směru od centra města, objízdná trasa vede ulicí Jarní. Ve směru do centra je průjezd ulicí Podhorskou beze změny. Uzavřena je i ulice Vodní z důvodu rekonstrukce mostu přes Nisu.

Dobrou zprávou pro Jablonecké řidiče ale je, že se v příštím týdnu otevře křižovatka u hlavní pošty. Zprovozní se tak důležitý dopravní uzel v samém centru Jablonce nad Nisou.Režim dopravy se vrátí do původní podoby. Křižovatka ulic Liberecká – Komenského – Gen. Mrázka byla zcela uzavřená kvůli stavbě dešťové kanalizace, rekonstrukcím kanalizace a sítí dalších správců od letošního května.

Původně měla být křižovatka u pošty znovu otevřená v polovině prázdnin. Stavba se však komplikovala, dělníci nacházeli velké množství starých sítí nezanesených do plánů, které neodhalila ani diagnostika. Další zpoždění způsobilo množství obtížně těžitelných hornin v podloží.

Průběh stavby ztížila také blesková povodeň v červenci, při níž se ucpala nová kanalizace těsně před dokončením, podepsaly se také důsledky pandemie. „Stouply ceny materiálu ve stavebnictví a začaly chybět pracovní síly,“ doplnil Roubíček.