Jablonecké Turistické informační centrum (TIC) patří ve svém ranku mezi ty nejlepší v České republice. Již loni na to získalo certifikát a v uplynulých dnech ho úspěšně obhájilo. Certifikát uděluje Český systém kvality služeb.

„Je to pro nás velká pochvala," popsal Petr Vobořil, ředitel Jabloneckého kulturního a informačního centra.

„Pro turisty i místní se snažíme dělat maximu a certifikát nám dává jistotu, že jdeme správným směrem. Pokud mám být konkrétnější, oceněny byly naše webové stránky, aktivní práce s facebookovým profilem, twitterový účet a další moderní způsoby komunikace," popsal Vobořil.

Předností jabloneckého TIC je podle hodnocení i přímý kontakt se zákazníky a identifikace jejich očekávání. „Plusové body jsme navíc překvapivě získali za krizové scénáře, řešení stížností a připomínek," doplnil ředitel JKIC.

Český systém kvality vlastní Ministerstvo pro místní rozvoj ČR byl vytvořen s využitím licence německého systému Service Qualität Deutschland (SQD). Podobný model úspěšně funguje např. i ve Španělsku, Švýcarsku, Francii nebo Velké Británii. Hlavní filosofií je poznání potřeb zákazníka a neustálé zlepšování kvality poskytovaných služeb. „Úspěšné organizace získají prestižní, mezinárodně srovnatelnou značku, která pro zákazníka představuje příslib ověřené kvality služeb a zároveň je oceněním práce všech zaměstnanců organizace", uvádějí webové stránky systému www.csks.cz.

Díky testování získá organizace i náměty pro zlepšení. „Nestranný pohled zvenčí je užitečný a v naší práci hodně pomůže. Českým systém kvality služeb nám např. doporučuje ještě intenzivněji pracovat se zpětnou vazbou, kterou od zákazníků máme. Vést systematickou databázi nápadů a připomínek, postupně zavádět další měřitelné parametry činnosti," vysvětlila Hanka Herkommerová, která je součástí týmu jabloneckého turistického infocentra.

Další obhajoba infocentrum čeká až za dva roky. Certifikát je platný do 29. června roku 2017.