Co nejvíce pobavilo? Papírové černobílé fotky? Nebo cicerátko? Samozřejmě stará fototechnika, kterou si se zájmem osahali a dlouho prohlíželi. Úplně nejvíc děti zaujal fotonástavec na mobilní telefon Nokia, který se chvíli před patnácti lety vyráběl, než se naučily fotit všechny mobily. Jak pěkně to umí ty moderní telefony v porovnání se snímkem z klasické zrcadlovky, poznaly děti na vlastní kůži. 

Že nejsou noviny jen na čtení, řešily děti v krátkém kvízu. Na co všechno se dají použít? Našli 25 odpovědí. Na Večerníčkovu čepici si vzpomněl každý, ne tak každý ji ale dokázal  bleskurychle vyrobit. Pomohly paní učitelky a odměnou je dětem společná fotografie. Na tabuli promítala šéfredaktorka z notebooku přímo postup, jak se snímek dostává z fotoaparátu a z mobilu do redwebu na stránku, co jsou to piktogramy, layout nebo proč je v novinách tiráž.

Důležitou součástí každé přednášky o Mediální výchově je vždy praktická ukázka, jak lze v hypertextovém prostředí zneužít fotografie, jak lze ve photoshopu naklonovat hlavu na cizí tělo a zmanipulovat tak obrazovou informaci. Šéfredaktorka také hovořila o tom, proč si nemají náctiletí zveřejňovat citlivé informace a fotky nejen na sociálních sítích. Velkým překvapením pro ně bylo, že vše za sebou zanechává digitální otisk a nesmazatelný smog.