Chybějící sloupky zábradlí záplatované drátem, navíc v malé hustotě. Drolící se betonové patky obnažující sloupky, které jsou tak nechráněny před vlivem soli sypané v zimních měsících na silnici.
Zábradlí na mostu a na nábřeží Jizery je nebezpečné. Shodli se na tom zastupitelé Železného Brodu. „Již delší dobu Technické služby zábradlí provizorně opravují. Místy se uvolnili sloupky, které musíme hlavně kvůli malým dětem nahrazovat alespoň dráty,“ uvedl místostarosta Tomáš Rezler.
Stav zábradlí trápí železnobrodské již léta. Rekonstrukci brzdí záměr Krajské správy silnic, která hodlá na své náklady opravit jen zábradlí na mostě přes řeku. Na město by tak padlo financování zbytku, tedy i značné části zábradlí na nábřeží Obránců míru.
To se vedení města příliš nezamlouvá. „Jde o to, že tudy vede silnice, která patří Krajské správě, tudíž si myslíme, že tato část zábradlí jim také patří. Budeme se snažit domluvit se s krajem,“ řekl Václav Horáček, starosta Železného Brodu. Pokud by se KSSLK a město nedohodlo, město rekonstrukci stejně provede. V tu chvíli by odhadovaná finanční účast města vzrostla bezmála na dva a čtvrt miliónu korun. Bez podstatné části zábradlí na nábřeží by město hradilo jen 850 tisíc korun. „Ale podotýkám, že v každém případě si dodavatelskou firmu vybereme sami, bez ohledu na Krajskou správu a jejího dodavatele,“ dodal Horáček.
Krajská správa navíc zastupitelům nabídla jen dva návrhy profilu zábradlí. „Nejlepší by bylo zachovat původní vzhled,“ konstatovali zastupitelé. Podle starosty by na tento návrh KSSLK nepřistoupila, protože by byl finančně náročnější. „Pro rychlou nápravu si musíme vybrat jednu z dvou navrhovaných variant,“ konstatoval Horáček. Proto zastupitelé odhlasovali návrh kulatého profilu z nerezu.
Obyvatelé si mohou představu vytvořit podle části zábradlí, které bylo na nároží mostu doplněno po strhnutí jeho části odbočujícím kamiónem. Vyjádření KSSLK se pro nepřítomnost kompetentních osob nepodařilo zajistit.