V domě na rohu Soukenné ulice a Dolního náměstí jeho rodina dlouhodobě žije a od počátku 90. let také podniká. „I kdybych odhlédl od podnikání, vliv tramvaje na život tady bude devastující. Dosud nám nebylo vysvětleno, proč má trať vést úzkou ulicí a ne třeba po nedalekém bulváru 5. května,“ zmínil, Odvolává se i na předchozí zkušenosti, kdy na Dolní náměstí zajížděly autobusy. I ty podle něj způsobovaly silné otřesy. V Soukenné ulici navíc platí zákaz průjezdu aut o hmotnosti vyšší než tři a půl tuny. Teď by tu měla jezdit tramvaj, která váží daleko více.

Obyvatelé a podnikatelé z Dolního náměstí a Soukenné ulice mají ještě v paměti problémy, jaké jim přinesla celková rekonstrukce obojího kolem roku 2000. „Na staveniště lidé nepřijdou. Tehdy nám klesly tržby o 90 procent a museli jsme podnik dotovat,“ popsal Moc.

Obává se také, že případná stavba bude rovněž dlouhá, počítá se se dvěma roky. „Kdybych věděl, že prodloužení tramvaje přinese oživení náměstí, možná bych provozovnu na tu dobu přesunul. Ale obávám se, že to žádný pozitivní efekt nepřinese, spíše naopak,“ dodal.

Nešťastné jsou podle něj i vizualizace, kterými jablonecký magistrát prodloužení tramvaje promuje. „Vizualizace prostě lidi jen oblbují. Podívejte se, jaké vizualizace předcházely obchodnímu centru Central. A nakonec z toho je krabice uprostřed města,“ přiblížil Martin Moc.

V boji proti prodloužení tramvaje přes Soukennou ulici není Moc sám. Nikdo z dalších podnikatelů se ale k žalobě nepřipojil. „Já jim rozumím. Jde o peníze. Právnické služby jsou natolik drahé, že si je nemůže dovolit každý.“ Martin Moc není proti rozvoji města, jak sám říká. „Pokud ale má Soukennou ulicí jezdit tramvaj, proč to nemůže být třeba historická tramvaj Bovera?“ ptá se. Soudní řízení by mělo proběhnout v řádu týdnů. V tuto chvíli rozhodnutí soudu nelze předjímat.

Město soudu poskytlo veškeré možné podklady. „Stále však věříme, že se nám s panem Mocem i dalšími podnikateli podaří uzavřít konstruktivní dohodu,“ sdělila mluvčí magistrátu Jana Hajná. Možnost mimosoudního řešení diskutoval s Martinem Mocem primátor Milan Kroupa. „Mluvili jsme i o tom, jak by město mělo koordinovat práce, aby měly co nejmenší negativní dopad na podnikání v daném území,“ popsal primátor.

Nyní je podle magistrátu důležité, aby byl dokončen harmonogram realizace všech projektů, tedy prodloužení tramvajové trati, rekonstrukce inženýrských sítí a stavba dešťové kanalizace. Na tomto harmonogramu město intenzivně pracuje s Dopravním podnikem měst Liberec a Jablonec, který je investorem projektu prodloužení tramvajové trati, a vlastníky technické infrastruktury.

Prodloužení tramvajové trati má vést z Tyršových sadů ulicí Budovatelů a dále Soukennou ulicí přes Dolní náměstí do prostoru dopravního terminálu.