Jde proti jiné petici, která naopak s prodloužením trati nesouhlasí. Před časem ji s více než pěti sty podpisy předal na jabloneckém magistrátu podnikatel Martin Moc, kolem jehož provozovny v Soukenné ulici má trať vést. Jeho petici podepsali především lidé žijící v inkriminovaných ulicích, kudy mají nové koleje procházet. Tedy v ulicích Budovatelů, Soukenná a Dolní náměstí.

„Naprostá většina lidí, kteří ji podepsali, ale nemá relevantní informace. Byl jsem se ptát lidí pracujících v Soukenné, s většinou z nich prý nikdo z města nemluvil, ale organizátoři petice jim popisovali, jak jim popraskají domy a jak zkrachují, protože se k nim nikdo nedostane,“ přiblížil organizátor petice pro tramvaj Petr Mikula.

Její autoři argumentují, že Mocovi jde jen o peníze. Po městě měl podle nich žádat padesát milionů korun za dům v Soukenné ulici. Podnikatel se ihned po zveřejnění těchto informací obrátil na policii. „Podal jsem trestní oznámení na konkrétní osobu. Zařazení a rozsah skutku už je na policii, víceméně se bráním pomluvě,“ reagoval podnikatel. Sám hodnotí novou petici za zavádějící a účelovou. „Nám nikdy nešlo o zrušení, ale o to neprotahovat trať Soukennou ulici, která na to není stavěna,“ vysvětlil.

Mezitím zástupci jabloneckého magistrátu a vedení Dopravního podniku měst Liberec a Jablonec (DPMLJ) na ministerstvu dopravy vyjednali změnu projektu. Výsledkem údajně je, že dotace na opravu stávajících kolejí přijde i bez toho, že by bylo nutné okamžitě protahovat trať do centra, jak se původně plánovalo. Jablonec se ale má zavázat, že v budoucnu trasu protáhne. Podrobnosti se mají jablonečtí zastupitelé i veřejnost dozvědět už ve čtvrtek, kdy budou o budoucnosti projektu jednat.

Projekt prodloužení tramvajové tratě rozděluje jabloneckou veřejnost několik let. Podle něj má zaniknout nynější otočka a konečná trati za budovou někdejších Městských lázní. Prodloužení trati pak má vést ulici Budovatelů, Anenské náměstí, Soukennou ulicí, Dolním náměstí až do ulice Kamenné, kde má podle dalšího projektu vzniknout moderní dopravní terminál. Celkový projekt pak má podporu i hejtmana Libereckého kraje Martina Půty.

Ten považuje projekt prodloužení tramvaje za dlouhodobě správný krok. Přestup mezi jednotlivými druhy dopravy na jednom místě v rámci nového terminálu a lávka na vlak – přesně tak by podle hejtmana měla vypadat městská doprava 21. století. Zároveň se jedná o rozumné využití financí z Evropské unie. „Proto doufám, že se nakonec všichni aktéři domluví,“ sdělil hejtman.

„Překvapuje mne nedostatek relevantních informací o celkových nákladech a způsobu financování investice a provozu a také nesmiřitelná politická přestřelka, která se nad technickými problémy projektu odehrává. Rozpoutali ji ti, kteří jsou za problémy s povolením a odkládání rozhodnutí sami odpovědní,“ doplnil Půta.