VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Konec autobusů na plyn se jabloneckého Tedomu nedotkne

Jablonec n. N., Třebíč - Autobusy Tedom končí. Jabloneckého podniku se konec třebíčské výroby nedotkne.

12.1.2012
SDÍLEJ:

Jeden z autobusů tedom v Liberci.Foto: Foto Deník

Sedm let sjížděly z výrobní linky v Třebíči autobusy s pohonem na zemní plyn značky Tedom. Podnik jich vyrobil na dvě stě a nyní výroba končí. „K tomuto rozhodnutí jsme dospěli na základě neuspokojivých ekonomických výsledků divize Autobusy v posledních třech letech,“ vysvětlil majitel společnosti Tedom Josef Jeleček.

Zhruba pětatřicet lidí, kteří se na výrobě autobusů podíleli, neskončí na třebíčské dlažbě, ale přejde na jinou práci.

Dokumentaci na výrobu autobusů je firma připravená prodat jiným zájemcům.

Dobrá zpráva pro jablonecký podnik společnosti Tedom: jako celek se chce společnost více zaměřit na výrobu kogeneračních jednotek, což je pro jabloneckou divizi Motory povzbudivé. „Ukončení výroby autobusů v Třebíči se nijak nedotkne výroby motorů v Jablonci. CNG motory pro autobusy TEDOM tvořily jen malou část z celkového objemu výroby motorů v Jablonci, v poslední době navíc část poměrně zanedbatelnou,“ vysvětlil marketingový ředitel společnosti Vlado Murár. Jablonecká divize Motory totiž dodává většinu motorů právě do kogeneračních jednotek mateřské společnosti. Další část objemu jablonecké výroby pak tvoří motory pro externí zákazníky.

Divize Kogenerace zažívá růst poptávky po kogeneračních jednotkách. „Chceme se proto nadále soustředit především na tento segment našeho výrobkového portfolia a k uspokojení zvýšené poptávky po kogeneraci využít i prostory výrobního závodu divize Autobusy,“ doplnil Jeleček.

„Všem našim zákazníkům z řad dopravních podniků a autobusových dopravců budeme samozřejmě i nadále poskytovat plnou servisní podporu a dodávky náhradních dílů po dobu nejméně deseti let,“ uklidňuje vedení společnosti Tedom.

Divize Tedom Motory je nástupnickou firmou Libereckých automobilových závodů - LIAZ, která byla původně založena v roce 1953. Ta prošla velkým technicko-výrobním rozvojem a stala se mezinárodně uznávanou firmou, která své výrobky s úspěchem exportovala do řady zemí.
V roce 2003 se firma se stala součástí holdingu Tedom, jenž byl po dlouhou dobu významným odběratelem motorů LIAZ. Do holdingu Tedom je výroba motorů začleněna jako samostatná divize se sídlem v Jablonci nad Nisou.

Autor: Jan Sedlák

12.1.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Cyklista. Ilustrační foto.

Liberec chystá sdílení kol, na startu jich má být 60

Životní pojištění, ilustrační foto

Pojištění pracovní neschopnosti může vytrhnout trn z paty

Železnobrodské kino žije, za více než milion opravili rozvody

Železný Brod – Před několika lety to vypadalo, že Železný Brod bude bez kina. Entuziasmus několika lidí to ale nedovolil.

V Semilech už bruslí pod širým nebem

Semily – Ještě pořádně nemrzne. Semilští ale i tak bruslí – u archivu.

Do České republiky míří orkán. Už ráno komplikoval dopravu silný vítr a sníh

Severní Čechy - Dopravu v České republice v pondělí ráno omezily především zbytky sněhu a na některých místech také silný vítr. Opatrní by řidiči měli být zejména na silnicích druhých a nižších tříd ve vyšší polohách.

Knižní tipy jako inspirace pro Ježíška

Kniha se hodí jako správný doplněk ke každé příležitosti. Ve spolupráci s Knihkupectvím a atikvariátem Fryč vám přinášíme vybrané knižní tipy. Mohou posloužit jako inspirace pro Ježíška, vždyť kniha vždy potěší.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT