„V předchozích třech letech jeho pořádání nepřálo počasí, nebyl sníh," vysvětlil předseda Klubu historických vozidel v Mladé Boleslavi Ladislav Pakosta, který nizozemským organizátorům pomáhá při přípravě trasy na českém území.

„Ještě na Vánoce to vypadalo, že ani tentokrát to nebude," uvedl Pakosta. Vydatná lednová sněhová nadílka ale situaci zcela změnila. „Dva měřené úseky v okolí Mariánských Lázní se musely dokonce zrušit, na silnicích bylo přes metr sněhu," dodal. Doplnil, že problémy byly i na Chomutovsku, tam se ale podařilo trať protáhnout.

Jedenáctý ročník závodu odstartoval v neděli na jihovýchodě Nizozemska u města Maastricht, trasa vedla přes Německo, Českou republiku až do Rakouska. Tam závod ve čtvrtek skončil. Zhruba 60 posádek ze sedmi zemí muselo zvládnout 2500 kilometrů, jelo se za normálního provozu.

Posádky ve středu vyjely z Liberce. První soutěž pravidelnosti je čekala v Českém ráji, trasa vedla z Turnova po vedlejších silnicích na Hrubou skálu. Měřené úseky měli účastníci závodu také například v Deštné a Rokytnici v Orlických horách. Etapa končila v Olomouci.

Ve startovním poli byly hlavně automobily ze 70. a 80. let. „Jely vozy všech značek, bavoráky, porsche, saaby," popsal. Letos nejela žádná česká posádka. „Není to levná záležitost. Jen startovné je 8500 eur," uzavřel Pakosta.

Více na thewintertrial.nl.