Ztráty plaveckého bazénu narostly do kritického bodu. Příjmy jsou nižší než výdaje. Podle ředitele jabloneckého bazénu Michalise Musulise, důvodem je vysoký propad návštěvnosti.

„Poškodil nás pád společnosti Jablonex Group. Ta od nás totiž brala permanentky pro své zaměstnance,“ uvedl na včerejším jednání jabloneckého zastupitelstva Michalis Musulis.

Skluz jeden a půl milionu korun

Podle informací jabloneckého místostarosty a vedoucího správní rady Otakara Kypty se jablonecký bazén dostal na stejnou úroveň návštěvnosti jako v letech 2006 a 2007 s tím rozdílem, že ceny energií za poslední roky značně stouply. Zhruba sto čtyřicet tisíc lidí navštívilo plavecký bazén v Jablonci v roce 2007. To se cena energií pohybovala na šesti a půl milionu korun.

V roce 2009 při stejné návštěvnosti se cena vyhoupla o jedenáct procent nahoru, tedy zhruba o jeden a půl milionu korun. A to je právě částka, která bazénu chybí.

„Protože bazén dluh JTR zaplatil z provozních nákladů roku 2010, bylo nutné bazén dotovat a poskytnout mu jeden a půl milionu korun. Letošní sezona může být ale ještě kritičtější,“ uvedl Otakar Kypta s tím, aby bazén neměl ztrátu, je nutné, aby ho za rok navštívilo sto padesát pět tisíc lidí, tak jako tomu bylo v roce 2008.

A jaká budou úsporná opatření?

Návrhů na včerejším zasedání padlo hned několik. Například podle nejednoho zastupitele by nebylo od věci převést plavecký bazén pod společnost Sport s. r. o. „Zda by se tímto krokem ušetřilo, ukáže ekonomický rozbor,“ doplnil Otakar Kypta.

Zanedbání vidí také zastupitelka Jaroslava Fojtíková v managementu bazénu. „Vidím pasivitu a očekávání podpory od města,“ dodala.

Dalším řešením úspory by mohl být posun s cenou, ať už nahoru nebo dolů. „To je otázka. Pomohla by možná anketa, kdyby vstupné do bazénu bylo nižší, zda by do bazénu chodilo více lidí,“ dodal Kypta s tím, že jasné je to, že na energiích neušetří.

Protože se s peněžními problémy potýkají i ostatní sportovní kluby, kde získat peníze, má majitel fotbalového FK Baumit Jablonec, jasno. „Musíme prodat název bazénu, mediálně ho podpořit a hledat pro něj peníze,“ řekl Miroslav Pelta.