„Snažil jsem se dva dny na magistrát dovolat, neustále obsazeno. Nadával jsem, že to snad mají schválně vyvěšené,“ popsal sedmačtyřicetiletý Jan. Spěchá na přepis koupeného osobního vozu.

Linka 483 357 734 nebyla podle úředníků magistrátu schválně vyvěšena, ale zahlcena. „Je permanentně obsazená, o čemž svědčí stížnosti nespokojených klientů. To však neznamená, že není v provozu,“ vysvětlil vedoucí správního odboru Petr Karlovský.

Jablonecký magistrát i proto v závěru týdne znovu zprovoznil elektronický objednávkový systém ke sjednávání schůzek na úřadě na květen. Ani tam ale nebyl Jan moc úspěšný. Během několika hodin vyčerpali zájemci o schůzky na registru vozidel veškerou kapacitu prvního květnového týdne.

„V současné době poptávka po úkonech na registru vozidel oddělení dopravně správních agend vysoce převyšuje kapacitní možnosti pracoviště. Znovu spuštěný elektronický objednávkový systém zaplnil během několika málo hodin veškeré termíny prvního květnového týdne,“ přiznal Karlovský.

Požadavky klientů přesto úředníci zpracovávají v maximálním možném rozsahu. „Avšak stále ještě pracujeme v částečně omezeném režimu, a tak není možné uspokojit všechny klienty v požadovaných termínech. Proto žádáme o trpělivost a shovívavost,“ poprosil vedoucí správního odboru.

Ze stejných důvodů nelze vyloučit podobné problémy také na dalších agendách, jako je evidence řidičů (tel. pro objednání 483 357 731) a dalších osobních dokladů (tel. 483 357 720) pořizovaných na oddělení správních agend.

Standardní úřední hodiny jabloneckého magistrátu jsou zrušené od půlky března od počátku nouzového stavu. Radnicí a budovou v ulici Komenského 8 projde v některých dnech i více než pět set klientů. Společně s úředníky, pracovníky veřejně prospěšných prací a dalšími partnery jsou obě úřední budovy místem, kterým projde denně až 1 000 osob. „Proto byly standardní úřední hodiny pro veřejnost rozhodnutím rady města zrušené,“ připomněla mluvčí magistrátu Jana Fričová.

Přesto úřad od středy 25. března vyřizuje úřední záležitosti po celý týden, ale pouze po telefonickém objednání na konkrétní čas. Od konce minulého týdne je možné objednat se znovu i přes internet.

„Až do odvolání vyřizoval magistrát úřední záležitosti po celý týden, ale pouze telefonicky objednané klienty, přičemž objednání bylo možné pouze na konkrétní čas tak, aby se minimalizoval počet klientů v budovách,“ připomněl tajemník jabloneckého magistrátu Marek Řeháček. Přehled telefonických kontaktů je na webu mestojablonec.cz.

Všichni návštěvníci jsou povinní do úřadu vcházet pouze s ochrannou rouškou nebo jiným způsobem zakrytými dýchacími cestami.