Přes letní sezónu v Jablonci poskytlo místní Turistické infocentrum pracovníka, který je k dispozici přímo v budově radnice tak, jak tomu bylo před jeho přesunem do domu Jany a Josefa V. Scheybalových.

„Překvapilo mne množství řekněme provozně domácích dotazů. Za magistrát je takováto služba důležitá a žadatelé jsou spokojeni. Je ovšem otázkou, zda je na dotazy tohoto typu potřeba člověk ovládající plynně dva cizí jazyky,“ shrnul Petr Vobořil, ředitel Jabloneckého kulturního a informačního centra.

Nová pobočka je poměrně vytížená a lidé se na ni obrací. Jde ovšem většinou o místní občany, kteří potřebují informace, které úplně nespadají do oboru turismu. „Hodně pomáháme s všeobecnými dotazy typu jízdních řádů nebo vydávání měsíčníků, které nedorazily poštou,“ řekla Radana Schaeferová, která je jednou z pracovnic, které jsou na jablonecké radnici.

Jasno o pobočce bude až v říjnu

„Provádíme podrobné sledování potřeb všech zákazníků, kteří se obracejí na tuto přepážku. Jsme domluveni, že vyhodnocení bude teprve až po celém letním cyklu,“ zmínil ředitel Vobořil.

Jasno, zda se tento model bude opakovat i v dalších letech tedy padne teprve v říjnu. Nová pobočka v parteru bude totiž fungovat do konce září.

Podle vyjádření pracovníků turistického centra do Jablonce letos míří proti předchozím letům mnoho turistů ze Skandinávie. „Zrovna v úterý tu byla početná skupina ze Švédska,“ řekla jedna z pracovnic Informačního centra Radana Schaeferová. V srpnu také pomáhala i japonské skupině. Ti byli bez překladatele a navíc nemluvili ani anglicky. „Výhodou bylo to, že máme propagační materiály také v čínštině a japonštině,“ dodala perličku z této sezóny.

Kromě nové pobočky mohou turisté už poněkolikáté vyrazit i na radniční věž. Pro některé je kromě funkcionalistické čistoty vnitřních prostor radnice zážitkem i jízda páternosterem.