„Je to dáno především počtem gymnazistů, pro které státní maturity z matematiky nejsou náročné," ztotožňuje se s názorem ministerstva školství ředitel gymnázia, pedagogické školy a lycea v Jeronýmově ulici Jaroslav Šťastný.

„U nás maturity z matematiky nezvládli pouze dva žáci, z toho jeden byl nemocný, druhý studuje lyceum," vysvětlil ředitel. Na gymnáziu v Jeronýmově maturovala zhruba třetina žáků, dva úspěšně složili i těžší variantu zkoušky. Dobré výsledky hlásí i Šaldovo gymnázium, kde, jak uvedl ředitel Václav Ulvr, odmaturovalo s průměrem 1,85 z matematiky všech dvacet žáků.

Podle ředitele gymnázia Jeronýmova by plošné zavedení maturit z tohoto předmětu, o němž se už řadu let diskutuje, nebylo nejšťastnější. „Měřítko musí být nastaveno tak, aby se zkouškou neměli problém například ani žáci odborných škol, kteří mají méně hodin matematiky než gymnazisté," vysvětlil Šťastný. Ředitel střední odborné školy a učiliště Na Bojišti Zdeněk Krabs s ním souhlasí. „Aby všichni zvládli maturitu z matematiky, museli bychom jim přidat hodiny, což by bylo na úkor odborných předmětů. A já chci, aby se elektrotechnici učili elektrotechniku," objasnil Krabs. Na Bojišti neprošla přes matematiku asi polovina žáků. „Mysleli si, že to pro ně bude jednodušší než jazyk. Překvapily mě ale dobré výsledky posluchačů dálkové nástavby, kteří se do školy vrátili třeba po dvaceti letech," dodal ředitel.

Celkově v Libereckém kraji maturovalo z matematiky 539 žáků, z toho 372 uspělo. Potvrdila to mluvčí Libereckého kraje Markéta Dědková.