„Zájem ze strany studentů byl veliký, dokonce někteří si vyzkoušeli i dva maturitní předměty,“ uvedl zástupce ře〜ditele Gymnázia Dr. Randy v Jablonci Libor Titěra.
Pro Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání jsou maturity nanečisto důležité z analytického hlediska. Stanou se součástí případného přehodnocení navržených kritérií. Projekt Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání tak bude moci srovnat kvalitu jednotlivých škol. Testy jsou udělány tak, aby měli šanci i studenti středních učilišť. Z toho mají především radost žáci gymnázií. Počítají, že pro ně tím maturitní zkouška bude snazší.
„Myšlenka je to dobrá, ale organizace není stoprocentní. Nehledě na to, že pro letošní maturanty zkouška strukturovaných písemných prací nemá význam,“ doplnil zástupce Libor Titěra.
„Podle platného školského zákona by se měly nové maturity skládat na ostro již v příštím školním roce,“ sdělil tiskový mluvčí Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání Přemysl Rosůlek.
Některé výsledky budou zalepeny a v obálkách poslány k vyhodnocení. Zato český a cizí jazyk si profesoři musí vyhodnotit sami a kopii opravené maturitní strukturované písemné práce pošlou Centru pro zjišťování výsledků vzdělávání.
Ovšem na základě připomínek ředitelů z mnoha škol, že nejsou schopni z časových nebo personálních důvodů zajistit vyhodnocení testů, mohou profesoři opravit jen část maturit nanečisto. Ke zbytku se pak mohou vrátit před současnou maturitní zkouškou.
Většinu pedagogů ze středních škol trápí nedostatečné proškolení k vyhodnocení testů. „Na naší škole jsou k těmto účelům proškoleni pouze dva profesoři,“ sdělil Libor Tiťěra.
Ministryně školství chce státní maturity ještě o dva roky pozdržet, tím se nejspíš bude řídit i Centrum pro zjišťování vzdělávání. „Maturitu nanečisto si vyzkoušely všechny školy na Jablonecku,“ řekl mluvčí Libereckého kraje Jiří Langer.