Co vše musí řidič dálkového autobusu zajišťovat, aby cestující byli spokojeni?

Kromě samotného řízení autobusu se řidič musí postarat o to, aby se lidé cítili na cestě bezpečně a pohodlně. Vždy se snažím o to, aby si lidé ke mně získali jakousi důvěru. Dále musím kontrolovat technický stav autobusu, aby odpovídal bezpečnému provozu. Řidič by také neměl být žádný protiva. Důležitý je úsměv a příjemné vystupování. To jsem poznal například, když jsem jezdil v Karových Varech. Lidé s příjemnými řidiči rádi jezdí.

Kam všude jste se podíval díky své profesi?

Do Chorvatska, do Záhřebu, tam jsem jezdil se zájezdem. Dále to byly Alpy nebo Černá Hora. Taky jsem hodně jezdil v západních Čechách.

Jak zvládáte únavu za volantem?

S tím problémy nemám, navíc se musejí dělat přestávky každé čtyři hodiny a jezdí vždy dva řidiči. Zase se vše odvíjí od cestujících, když jsou příjemní, lépe se i cestuje a řídí. Zkrátka, když člověka jeho práce baví, tak ho ani nijak zvlášť nenamáhá.

Je náročnější cestovat v létě nebo v zimě?

V létě na asfaltu umí jezdit každý, ale když napadne sníh, tak se teprve ukáže kvalitní řidič. Jezdím již přes jedenáct let a zatím jsem neměl nehodu. V zimě je jízda samozřejmě náročnější, člověk musí předvídat dvakrát tolik nebezpečí než v letních měsících.

Máte nějaký pikantní zážitek z cest?

Pikantní zrovna ne, ale každá cesta je originální. Záleží například na hustotě dopravního provozu, kam se jede a především na cestujících. Když se sejde dobrá parta lidí, jede se vždy lépe.

Co všechno je cestujícím v dálkovém autobuse dovoleno?

Mohou skoro vše. Nesmí však autobus ničit a neměli by rušit za jízdy řidiče. Taky nesmějí kouřit, ostatně to nemohu ani já. Je to zákonem zakázáno. Jinak je vše dovoleno. Jíst, pít, nebráním se ani tomu, když zpívají. To se často stává, když vezu kapelu.