Trvalo to sedm měsíců, ale už má být konec. „Předčasné užívání mostu je plánováno na 16. října a to pro pěší i dopravu. Nicméně další práce budou pokračovat až do 4. listopadu," sdělil stavbyvedoucí Jan Vaněk.

Jen o den později, tedy 17. října bude již od rána uzavřen a demontován provizorní most spojující oba břehy umístěný pod stavidly. „Demontáž by měla skončit také 4. listopadu," upřesnil Vaněk.

Stavaři si zvláště během posledních týdnů stavby ztěžovali na neukázněné chodce. „Na požádání jsme nechali po montáži zábradlí lidi přecházet. Když ale na stavbě nikdo nebyl, lidé přecházeli, kdy chtěli. Na obou stranách jsou osazeny zákazové značky vstupu na most, nebylo ale nedisciplinované chodce možné uhlídat," poznamenal Jan Vaněk. Upozornění na téma nebezpečí vstupu na stavbu tak musela vydat i železnobrodská radnice.

17. října tak končí o objížďkové trasy směrem od a ze Semil. Rekonstruovaný most se musel objíždět právě přes provizorní most, jež spojoval Jiráskovo nábřeží s částí města Poříč.

Rekonstrukce mostu přes Jizeru v Železném Brodě začala jeho uzavírkou 13. března letošního roku. Investorem a majitelem mostu je Liberecký kraj, jež na opravy získal dotace z Evropské unie. Rekonstrukce mostu si vyžádala více než dvacet milionů korun. „Nedala se už odkládat, most se blížil k havarijnímu stavu," upozornil železnobrodský místostarosta Ivan Mališ.

Úplné uzavření mostu přes Jizeru v Železném Brodě se výrazně dotklo pravidelné autobusové dopravy.

Poprvé informoval Jablonecký deník o špatném stavu mostu již v květnu roku 2012, kdy tehdejší krajský radní pro dopravu Martin Sepp sliboval opravu na rok následující. Nakonec z toho byl rok 2015.

Současný most pochází z doby 2. světové války. Stavba začala v roce 1940.

Od roku 1881 sloužil starý železný bez pilířový most, který ale přestal vyhovovat zvyšující se frekvenci dopravy, byl totiž úzký a tím nebezpečný. Projekt nového mostu přinesl i chodníky po obou stranách.