Dílny Školského vzdělávací střediska ve Věznici Rýnovice se opět po roce přeměnily v automobilové depo. Zdejší odsouzení se utkali v závěrečném klání se svými modely na autodráze.

Před praktickým měřením sil, ale museli svou práci ústně odprezentovat a obhájit. „Jak zvládli software, testy a celou práci,“ vysvětlila Ilona Talašová, z BPA Sport Marketing, majitel licence a organizátor. Jedna z prací byla na tak vysoké úrovni, že si ji vyžádali. Seznámí s ní soutěžící učně na civilních školách.

„Mám za sebou dva roky průmyslovky managementu dopravy v Břeclavi a počítač vlastním od čtrnácti let,“ vysvětlil Albert, jehož ukázková prezentace poputuje jako vzor ostatním. Nejdůležitější podle něj bylo zvládnutí počítačového programu. Ve věznici letos dokončil první ročník oboru obráběč kovů, než půjde ven, bude mít i výuční list.

Podle mluvčí Věznice Rýnovice Moniky Králové je závěrečné soutěžení jen vyvrcholením celoroční práce. „Všichni mají velkou motivaci, ale jen patnáct práci dovedlo až do zdárného konce,“ dodala. Toto číslo je ale v porovnání s civilními zařízeními vysoké. „Máme totiž neporovnatelně více času,“ doplnil s nadsázkou Albert.

Akce Formule 1 ve školách se koná už třetím rokem, loni se k ní připojili i ve Školském vzdělávacím středisku Věznice Rýnovice. Odměnou zdejším soutěžícím jsou knihy, encyklopedie, sportovní tašky a trička s logem soutěže.

Co je Formule 1 ve školách?

Formule 1 ve školách je jedinečná, celosvětově vzdělávací soutěž. Studenti mají za úkol navrhnout, zkonstruovat, otestovat, vyrobit a závodit s vlastním modelem formule 1, který je poháněn CO2.

Učí se používat CAD software, pomocí kterého tvoří design modelu, virtuální větrný tunel, který je určen pro analýzu chování modelu za jízdy, CAM software, s nímž vygenerují data a CNC frézku, která na základě dat vyrobí závodní model.

Součástí soutěže je i příprava ústní prezentace realizované práce, doplněná o prezentaci konstrukční dokumentace, která dokumentuje kompletní návrh, konstrukci a výrobu závodního modelu.