Blížící se začátek školního roku pocítily i prodejny se školními nebo kancelářskými potřebami, lidově papírnictví. Největší příval zákazníků však teprve očekávají.

V počtu zákazníků se však jednotlivé prodejny neshodují. Někoho ovlivnilo otevření obchodního řetězce Interspar v Jablonci, jiného naopak nikoliv. „Otevření Intersparu jsme pocítili na nižších tržbách. Supermarkety stále rozšiřují sortiment se školními potřebami,“ řekla vedoucí prodejny Poprokan v Jablonci Martina Palanová Sedláčková.

Sortiment zboží, o který mají zákazníci zájem, je vesměs stejný jako každý rok. Zásobují se tužkami, vodovkami, kupují tempery, sešity a obaly na knížky.

„Jelikož některé markety nabízejí zboží v akci, my nabízíme tedy služby navíc, například obalování knížek bez poplatku,“ doplnila Martina Palanová Sedláčková.

Další prodejna, která má sortiment obohacený o kreativní a hobby potřeby, si však na ubývající zákazníky nestěžuje, dokonce ani nepocítila otevření nového jabloneckého supermarketu.

„Od měsíce srpna do prosince máme takzvanou sezonu, při které máme vyšší tržby. Již v tomto týdnu lidé přicházejí pro školní pomůcky,“ uvedla vedoucí jablonecké prodejny Optys Hana Neumannová.

Vyšší počet zákazníků může být způsoben tím, že tato síť maloobchodních prodejen zboží dodává přímo pro školy a školky. Hned vedle prodejny má i svoji dílnu, kde si zákazníci mohou materiál, který se používá například na malování na sklo nebo na ubrouskovou techniku, sami vyzkoušet.

Hlavní příliv zákazníků však prodejny očekávají v příštím týdnu. „Zatím nakupuji jen pár sešitů, zbytek si pořídím, až se přesně dozvím, co budeme potřebovat,“ řekl budoucí žák devátého ročníku základní školy Marcel Felix Kryštof.

Podle prodejců jsou ceny školních pomůcek srovnatelné s minulým rokem a vyloučili variantu vyprodání zboží.

„Dodavatelské lhůty jsou kratší než tomu bylo před několika lety, prakticky obden. Je tedy vyloučeno, že by zboží došlo nebo nebylo,“ míní Martina Palanová Sedláčková.

Obě obchodnice se shodly, že záleží nejen na ceně, ale také na službách, které velké obchodní řetězce nedokáží pro zákazníky zajistit.