Krajská správa silnic prodá objekt střediska na Malé Skále. Toho se obávají současní i bývalí zaměstnanci. Silniční dvůr má minimální zázemí, i přes to k němu mají zaměstnanci vztah.
Důchodce Josef Halama si prohlíží areál. Nejvíce ho mrzí stav strojového parku. „Všechny stroje se postupně rozebírají na náhradní díly, které se rozprodávají,“ říká. „Stroj za dva a půl milionu korun stojí v kůlně a nedělá se s ním,“ dodává Josef Halama.
O žádném stroji, který by dlouhodobě stál, vedoucí cestmistrovství Luboš Maděra neví. „Všechny stroje jsou v příslušné sezóně nasazovány,“ uvedl. Seřezávač krajnic, na který se poukazuje, je v opravě. „Provádíme zkoušky hydraulického okruhu, loni stroj normálně pracoval,“ říká i Jiří Daníček, provozní náměstek Krajské správy silnic.
Před lety se ve středisku prováděly velké objemy práce, která však používala zastaralé technologie práce s dehtem. „Dnes se tady v podstatě nedělá nic,“ podotkl zaměstnanec, který nechce být jmenován.
Stávající zaměstnanci se podle Jiřího Daníčka o práci bát nemusejí. „Už léta zaměstnanci dojíždějí do Rychnova, a tak to zůstane i po prodeji objektu,“ upřesňuje. Krajská správa silnic má koncepci práce, a ta zahrnuje i postupné rušení pracovišť, která se dlouhodobě nevyužívají. „A mezi tato střediska patří i to na Malé Skále,“ dodává Jiří Daníček.