Jenže spojení je součástí mezinárodní linky z německého Ludwigshafenu do polské Varšavy. A autobus na dlouhé trase napříč třemi zeměmi nabírá zpoždění.

Je půl jedné ráno a na autobusovém nádraží Praha-Florenc postávají asi tři desítky cestujících. Autobus, který měl odjet už ve 23:55, dosud nepřijel. „Autobusy nabírají zpoždění ještě na německém území," připouští mluvčí Flixbusu Nina Göbbels. Důvodem jsou prý neplánované stavební práce na tamní dálnici. Ojedinělá nejsou ani hodinová zpoždění.

„Linku provozujeme teprve krátce, přesné statistiky zpoždění autobusů proto ještě nemáme," vysvětlila Nina Göbbels. Upozornění na hodinové zpoždění se ale na webu Flixbusu objevuje několikrát do týdne. Naopak například ve čtvrtek jel podle webu společnosti spoj včas. „Nyní prověřujeme možnost přeplánování trasy, abychom dalším zpožděním zabránili," dodala mluvčí. Časy odjezdů však není možné jen tak změnit.

Až patnáctiminutová zpoždění v posledních týdnech nabírají také některé autobusy dominantního dopravce Regiojet (dříve Student Agency). Cestu do Prahy komplikuje zejména v období dopravní špičky výměna svodidel na Liberecku a několik uzavírek na dálnici D10. „Rozsah i počet zasažených spojů je naštěstí ještě v rámci únosnosti. Pokud by se zpoždění mělo zhoršovat, řešili bychom další opatření," uvedl mluvčí Regiojetu Aleš Ondrůj.

Linka z Liberce do Prahy patří k nejvytíženějším, za první letošní půlrok tu Regiojet přepravil 470 tisíc cestujících. Nástupu konkurence s jedním párem spojů denně se firma neobává. „Aktivity společnosti Flixbus na nás zatím podle našich zkušeností ve vnitrostátní dopravě nemají jakýkoli dopad," řekl Ondrůj.

Jestli i Flixbus na linku do Prahy vypraví další autobusy, zatím jasné není. „Nevylučujeme přidání dalších spojů v blízké budoucnosti," dodala mluvčí Flixbusu.