„Obojživelné vozidlo používáme především do těžko přístupných terénů a také při haváriích,“ vysvětlil Deníku poručík Vladimír Radostný ze strojní služby Hasičského záchranného sboru Libereckého kraje. Stroj švédské výroby v hodnotě 14 milionů (nový v nejjednodušším provedení) váží 6500 kilogramů, na vodě pohybuje rychlostí 3 km/h a na silnici jede až 55 km/h, takže je schopný dorazit na místo zásahu sám, a to do vzdálenosti 15 kilometrů.

Dokáže stoupat až do svahu se sklonem 60 procent a utáhne 2500 kilogramů. Skládá se ze dvou částí (do nichž se vejde celkem devět osob) a zvládne i bažiny a sníh. K různým zásahům ho používají zahraniční armády a několik jich jezdí i v Afghánistánu. Vozidlo se ovládá volantem, má automatickou převodovku a pohybuje se díky gumovým pásům.

Kromě této rarity mohli návštěvníci zatopeného lomu spatřit seskok parašutistů na hladinu a jejich záchranu, cvičené psy na vyhledávání osob při katastrofách, i starou potápěčskou techniku.