Cílem je lepší obslužnost a návaznost spojů, a také zrušení souběhu vlaků a autobusů. Objem dopravy se ale nezmění.

Změny se dotknou zhruba šestiny veřejné autobusové dopravy. V příštích letech ale čeká optimalizace i další části Libereckého kraje.

Projekt reaguje také na nezaměstnanost

Projekt se připravoval dva roky a reaguje na rostoucí nezaměstnanost i úbytek dětí ve školách, což se projevilo poklesem tržeb v autobusové dopravě právě na Jablonecku a Semilsku.

Optimalizace se dotkne 39 autobusových linek, které nahradí zcela nová síť s 32 linkami. Největší změny se dotknou málo využívaných spojů.

„Chceme, aby autobusy jezdily pravidelněji, v časech a místech, kde je po nich opravdu poptávka, a kde zajišťují dopravu do školy, zaměstnání, na úřady nebo k lékaři,“ poznamenal náměstek libereckého hejtmana Martin Sepp.

Kraji stále kralují České dráhy

Dominantním dopravcem jsou v Libereckém kraji České dráhy, které ročně přepraví kolem osmi milionů cestujících.

Na základě smlouvy o veřejné službě letos najezdí 3,942 milionu kilometrů a kraj na železniční dopravu přispěje zhruba 327 miliony korun.

Zhruba o 100 milionů korun méně je určeno na dofinancování ztrát autobusové dopravy, jejíž rozsah je ale s bezmála 16 miliony naježděnými kilometry více než čtyřnásobný.