Mezi deseti novými autobusy, které zakoupil dopravce ČSAD Jablonec, se najdou dva, které mají pohon na zemní plyn. Jablonecký dopravce se tak zařadí k dalším městům, která využívají alternativních paliv.

„Zatím tyto autobusy nasadíme na lince Tanvald – Semily, kde budeme provádět opravy a plnění vozů, protože v Semilech je již plnička na zemní plyn,“ upozornil generální ředitel ČSAD Jablonec Luboš Wejnar s tím, že v příštím roce by měla být plnička také v Jablonci.

„Také koupi vozidel v příštím roce plánujeme převážně na zemní plyn,“ dodal Wejnar.

Celkově se letos rozhodla ČSAD Jablonec do obnovy vozového parku investovat deset milionů korun. „Zakoupili jsme deset nových autobusů, z toho šest pro regionální dopravu a čtyři pro městskou hromadnou, dále pro letošní rok jsme pořídili šest zánovních autobusů,“ vyjmenoval generální ředitel.

Tři zánovní, které dříve využívala společnost Student Agency nasadil jablonecký dopravce na linku Jablonec – Praha. V souvislosti s nasazením těchto autobusů dojde od 1. října k dílčím úpravám jízdního řádu v pracovní dny u ranních spojů ve směru z Prahy a u odpoledních spojů z Jablonce.

Dále dopravce další tři zánovní autobusy, které pocházejí z dílny SOR, využijí na regionální dopravu.

„Velmi mě potěšilo, že cesta do Prahy bude z Jablonce na stejné úrovni jak ze sousedního Liberce, navíc noční spoj až do Mšena je pro mě ideální,“ zmínila studentka Lenka z Jablonce.

S padesátimilionovou investicí pomohlo ČSAD Jablonec také město, které poskytlo dopravci deset milionů korun. „Dále jsme také obdrželi státní příspěvek na dva autobusy. Na každý přibližně jeden milion tři sta tisíc korun,“ podotkl Luboš Wejnar.

Většina autobusů, které ČSAD Jablonec letos zakoupila, je částečně nízkopodlažní a o délce 9,5 nebo 10,5 metru. Dále dva třídveřové, dvanáct metrů dlouhé a jeden plně nízkopodlažní se čtyřmi dveřmi a s délkou dvanáct metrů.