Prázdniny by se na Semilsku mohly s klidem nazvat omezující. Alespoň pro motoristy. Většina důležitých mostů, které na místních silnicích jsou, totiž prochází rekonstrukcí, takže řidiči si na prožitek z plynulé jízdy ještě pár měsíců počkají.
Patrně nejvíce komplikací pro řidiče nákladních vozů je stavba nového mostu na místě zchátralého na výpadovce ze Semil na Jilemnici. Řidiči mohou sice používat náhradní provizorní mostek, avšak automobily nad 10 tun musejí jezdit po zdlouhavé objížďce směrem na Vysoké nad Jizerou.
„Štve mě, že dopravu tady řídí semafory, které jsou nastavené na zbytečně dlouhé intervaly. Když jedete třeba do nemocnice někdy kolem poledne, kdy je provoz slabší, čeká tam třeba jedno auto i několik minut,“ posteskl si semilský řidič Milan Palkoska.
Most si však o zásah říkal již dlouho. Stavba přijde zhruba na 9 milionů a stavaři hodlají místo opustit do 31. října. Do té doby se řidiči musejí smířit s dopravním omezením.
S dopravními omezeními musejí počítat řidiči projíždějící Košťálovem. Zdejší most je již několik měsíců rozestavěn, projíždět se musí po železném mostě, který je však pro nákladní vozy nepoužitelný.
Jako první by se dokončení omezení mohli dočkat řidiči jedoucí ze Semil do lokality Zelený háj. Do srpna by zde totiž měly skončit poslední opravy čtyř malých mostků. K jejich rekonstrukcím došlo společně s opravou silnice. Ta byla již mnoho let v havarijním stavu. Nyní dostala nový povrch za 34 milionů korun, což představovalo nejrozsáhlejší investici do komunikací na Semilsku.
O tom, že stavaři využívají dobrého počasí je přesvědčen vedoucí stavebního odboru semilské radnice Jiří Eichler. Stavební sezóna je podle něj v plném proudu a neskončí asi ani o prázdninách.
„Investor, kterým je Krajská správa silnic Libereckého kraje, se rozhodl většinu oprav provést najednou. Na stavební povolení čeká ještě most v Košťálově, který vede ke koupališti. Ten by měl být opraven také ještě letos, zatím probíhá stavební řízení,“ uvedl Eichler.