„S vlastníky pozemků jsme uzavřeli dohodu, nyní může začít územní řízení k autobusovému terminálu a parkovacímu domu,“ sdělila starostka Turnova Hana Maierová.
Radnice musela ustoupit od původního záměru využít pro areál terminálu prostor bývalých uhelných skladů, protože jejich majitelka je odmítla městu odprodat. „Musíme také vypracovat novou studii, jak bude terminál vypadat. V té původní se počítalo i s věcmi, které nebude potřeba dělat,“ vysvětlila starostka.
Nová studie vnitřních prostor haly Českých drah bude stát přibližně 90 tisíc korun a nebude počítat například s restaurací uvnitř haly, protože naproti hale vznikla restaurace a rychlé občerstvení Albion. Rovněž nebude potřeba stavět podchody pod nástupiště, neboť České dráhy nástupiště upravily do moderní bezpečné podoby. Radnice naopak uvažuje o umístění pobočky knihovny nebo klubu důchodců.
Ve hře jsou dráhy i Liberecký kraj
Nejprve se ale město musí dohodnout s Českými drahami na formě spolupráce, protože dopravní společnost o rekonstrukci zastaralé budovy zatím neuvažuje.
„Ideální by bylo, kdyby nám České dráhy budovu dlouhodobě pronajaly, třeba na dvacet let. Město by nájem umořovalo vloženými investicemi,“ uvedla šéfka odboru správy majetku Ludmila Těhníková. Podle ní podobný model dlouhodobého pronájmu zafungoval při rekonstrukci nádraží ve Vlašimi.
Nyní musí město zatížené budováním centra Střelnice a do budoucna i spoluúčastí na kanalizačním projektu Čistá Jizera vymyslet, kde na terminál vezme peníze. Jenom rekonstrukce nádražní haly bude stát kolem padesáti milionů korun.
Původně radnice počítala s podporou kraje, ten může městu pomoci nanejvýš se sháněním dotací. „Kraj sice má koncepci rozvoje integrované dopravy, ale o peníze spolu budou soupeřit ještě projekty Regiotram či tramvaj do libereckých Rochlic,“ poznamenala Maierová.