Malý Rohozec/ U příležitosti březnového vyhlášení cen Thálie v pražském Mánesu, ale i po vyhlášení nejúspěšnějšího sportovce Libereckého kraje, budou rohozečtí pivovarníci točit malinové pivo. Navíc se mohou pochlubit čerstvým prvenstvím v celostátní soutěži o nejhezčí pivní etiketu. „Obojí je spojeno se ženami. Malinové pivo se nejlépe hodí ke konzumaci ve dvou,“ poznamenal ředitel pivovaru František Jungmann s tím, že chybět nebude ani na letních slavnostech piva Skalák. Další příchutě zatím neplánují, spíše uvažují o výrobě vlastního nealkoholického piva.
Zatímco o prozrazení tajemství přípravy malinového piva nemůže být podle ředitele pivovaru ani řeč, k úspěšnosti nové etikety na láhvi jedenáctistupňového řezaného Skaláku nabízí několik úvah.
„Motivem je trochu méně oblečená dívka podle ročního období, bruneta nebo blondýna, vybere si každý,“ míní ředitel. Předlohou prý byly krásné ženy z Jablonce. Faktem je, že autor etiket Pavel Winter si je jako Jablonečan za vzor vzít mohl.
Rohozecké pivo, přestože jej vyrábí malý pivovar, slaví dost značné úspěchy v zahraničí. Mimo střed Evropy dobyl její severní výspu, ale i Anglii a své příznivce si našel u protinožců v Melbourne.
„Dvanáctka ležák je symbol českého plnohodnotného piva,“ vysvětlil Jungmann. V Rohozci zachovávají klasický postup výroby v kvasné kádi a následné zrání v ležáckých tancích. Technologie garantuje chuť českého piva.
Podle ředitele obří pivovary upřednostňují moderní technologie, aby zajistily objemy produkce. „Používají cylindrokónické tanky,“ vysvětlil.
Přestože rohozeckému pivovaru produkce velmi slušně stoupá a loni například za třináctistupňový tmavý Skalák získali titul Pivo České republiky, o změně technologie v žádném případě neuvažují.
„Loňský meziroční nárůst dosáhl třicet procent a letošní čísla už také indikují příznivý vývoj,“ konstatoval ředitel pivovaru.
Podílejí se na tom zejména konzumenti na Jablonecku, kterým podle Jungmanna možná vedle chuti padla do oka i ta děvčata na etiketě. Pivo je dnes prostě in.