Množství dotazů směřující na poplašný mail, poukazující na rozdíly v tarifech za elektřinu, dorazilo i do jabloneckého Deníku.

„Tyto nepravdivé informace se začaly formou elektronické pošty šířit již v květnu roku 2007. Zpráva byla následně označena jako poplašný řetězový email a umístěna také na stránky www.hoax.cz,“ uvedla Soňa Hendrychová, tisková mluvčí Skupiny ČEZ pro severní Čechy. Uvedené stránky informují uživatele o šíření poplašných, nebezpečných a zbytečných řetězových zpráv, takzvaných hoaxů.

Poplašná zpráva o produktových řadách Skupiny ČEZ operuje s domněnkou, že společnost převedla odběratele z tarifu Basic na tarif Comfort. Tarif Comfort je přitom o cirka sto padesát korun dražší než Basic.

Skutečnost je však podle vyjádření Společnosti ČEZ jiná. „Nabídka Skupiny ČEZ byla od začátku roku 2007 rozšířena o nové dvě produktové řady, a to Basic a Exclusive. Stávající nabídka produktů byla marketingově pojmenována jako řada Comfort,“ vysvětlil Ivo Měšťánek, manažer komunikace ČEZ.

V praxi to znamená, že tarif zůstal odběratelům nezměněn, ale mají šanci přejít o inkriminovanou částku na nižší tarif Basic. „Zpráva tedy vychází z nesprávného pochopení nových produktových řad, z domněnky, že dosud zákazníci využívali služby v rozsahu a ceně Basic, a byli převedeni na službu Comfort. Ve skutečnosti k ničemu takovému nedošlo,“ upozornil Ivo Měšťánek.

Pokud tedy není odběratel spokojen s produktovou řadou Comfort, která nabízí nadstandardní škálu doplňkových služeb, například poradenství v oblasti užívání elektrické energie či čtyřiadvacet hodin přístupnou zákaznickou linku, může změnit tarif. Nejspíše na Basic.

Zákazník může přejít na výhodnější tarif
Rozdíly mezi tarify Comfort a Basic leží podle Společnosti ČEZ v komfortu obsluhy.
Tarif Basic nabízí zákazníkům sice úsporu sto dvaceti korun ročně, zároveň však zahrnuje snížení komfortu obsluhy. „Tento komfort je snížen zavedením poplatků za vybrané kontakty obchodního charakteru, při kontaktu na Zákaznickou linku či při návštěvě Zákaznického centra,“ vypočítala tisková mluvčí Společnosti ČEZ pro severní Čechy.

Ať již ale zákazník platí jakýkoli tarif, vždy může použít bezplatného písemného či e–mailového kontaktu, a to pro všechny dotazy. „Záleží tedy opravdu na každém zákazníkovi, aby zhodnotil, jaké služby bude používat a jaká produktová řada je pro něj tedy nejvýhodnější,“ vysvětlila Soňa Hendrychová.

Pro rok 2009 se ceny produktových řad nemění. Platí také, že změnu tarifu mohou zákazníci provést v kanceláři, zavoláním na zákaznickou linku Skupiny ČEZ či prostřednictvím virtuální obchodní kanceláře na www.cez.cz nebo e–mailu.

Ať je ale zákazník v kterémkoli z uvedených tarifů, cena odebírané elektřiny se zvyšuje stále. „Navýšení cen je průměrné a projevilo se u všech produktů ve všech produktových řadách, a to u všech složek ceny elektřiny, ze kterých se cena elektřiny pro koncové zákazníky skládá, v případě silové elektřiny tedy u Pevné měsíční ceny, Vysokého i Nízkého tarifu,“ dodala Eva Nováková, tisková mluvčí ČEZ, a. s.

Společnost nabízí od roku 2008 další nové produktové řady. Jedná se o řady Měsíc a Kvartál. „Domácnosti a podnikatelé, kteří ji využili a v budoucnu využijí, nebudou uzavírat smlouvy na dodávku každé čtvrtletí nebo měsíc, ale jejich cena se bude určovat na příslušné období podle aktuálních cen na burze,“ přiblížila Soňa Hendrychová. Velký rozruch zaznamenala další novinka, produktová řada FIX 2010, určená převážně podnikům.

Do konce února si mohou zájemci zažádat o fixaci ceny silové elektřiny na rok 2010, a to se čtyřprocentní slevou proti ceně za rok 2009. Některými ekonomy byl však tento produkt označen za diskutabilní.

#nahled|https://g.denik.cz/10/70/anketa_elekt_ina_denik-galerie.jpg|https://g.denik.cz/10/70/anketa_elekt_ina.jpg|Co si myslíte o neustálém zdražování elektřiny?#

www.cez.cz
Tarify, zpoplatněné kontakty: oddíl Produkty a služby
Ceníky: oddíl Péče a Podpora - dokumenty ke stažení
Brožurky: volně k dispozici v zákaznických centrech nebo obchodních kancelářích