Úplná uzavírka mezinárodní silnice I/14 zkomplikovala cestu řidičům jedoucím od Jablonce na Tanvald. Osobní vozy objíždějí uzavírku přes Dolní Černou Studnici a Novou Ves zpět do Smržovky.
Tato trasa ale není povolena pro nákladní vozy, které rekonstruovaný úsek mají objíždět přes Maršovice a Bratříkov, kde se napojí na mezinárodní silnici na Tanvald a dále do Polska. „Při cestě od Prahy a Turnova doporučujeme řidičům jet rovnou přes Železný Brod do Tanvaldu,“ uvedl Jaroslav Jakubička z odboru dopravy Krajského úřadu.
Nákladní dopravci tak musí ujet z Jablonce do Smržovky místo necelých devíti bezmála třicet kilometrů. Kratší objezdová trasa pro kamiónovou dopravu neexistuje.
ČSAD Jablonec přejíždí autobusy kolem Pivrncovy putyky směrem na Krojčenk. „Neřešíme ani větší zpoždění, když tak se vejdeme do pěti minut,“ uvedla Irena Kubáčková, vedoucí pravidelné autobusové dopravy.
V obcích, kudy objížďka vede, zatím větší dopravní problémy nejsou. „Musím říci, že jsem si dnes trasu, kterou projíždějí kamióny, projel a žádné problémy jsem nezaregistroval,“ řekl Richard Hübel, starosta Pěnčína, přes který vede objízdná trasa.
Přechod v místě rekonstrukce je nebezpečný i pro chodce a cyklisty. Přechází se v místech za přejezdem.
Rekonstrukce přejezdu není jedinou stavbou na silnici I/14. Přibližně od poloviny července je provoz mezi náměstími sveden do jednoho jízdního pruhu kvůli rekonstrukci kanalizace a vyslyšené opravy problémové silnice. „Rekonstrukce vozovky v tomto místě je doslova vymodlená,“ uvedl Marek Hotovec, starosta Smržovky.
Stav vozovky poznamenala před třemi roky provedená obměna kanalizace a vodovodu. Vozovka se po ní začala propadat a znamenala velký problém pro projíždějící vozidla. Někteří řidiči jezdili v úseku v protisměru, mnohdy riskantně. Ředitelství silnic a dálnic čeká na dokončení rekonstrukce kanalizace, která bude stát podle informací ze Severočeské vodárenské společnosti 14,5 milionu korun. Poté položí provizorní povrch, který by měl být příští rok nahrazen již trvalým.